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 A Piëch Automotive a 2019-es Genfi Autószalonon mutatta be Mark Zero elnevezésű elektromos koncepcióját. A csodaszép dizájnon túl az autógyártó vállalat – melyet egyébként a 2019-ben elhunyt egykori Volkswagen Group igazgató, Ferdinand Piëch fia, Anton Piëch alapított –, olyan elképesztő műszaki jellemzőkkel igyekezett felhívni magára a sajtó és a látogatók figyelmét, mint például a 8 perc alatt elvégezhető teljes töltés. Gyönyörű sportautó rejtélyes, 5 perc alatt 80%-ra tölthető aksival? Két és fél évvel ezelőtt ez a fajta ígéret még egy legendás autóipari múlttal rendelkező családból származó milliárdos szájából is túlzásnak tűnt, noha mindig is tudtuk, hogy valószínűleg nem a technológia fejlettsége fog gátat szabni a villámgyorsan tölthető elektromos autók megjelenésének, sokkal inkább a sorozatgyártás és a kereskedelmi forgalomba való bevezetés nehézsége. A Piëch és csinos sportkupéja hosszú időre el is tűnt a nyilvánosság elől, de most megtörték a csendet, és beszámoltak a fejlesztés állapotáról. A cég elmondta, hogy a világjárvány ellenére minden a tervek szerint halad, és a működő prototípus tesztelésével a közelmúltban egy új fejezetbe lépett át az immár Piëch GT néven szólított villanyautó fejlesztése. Jövő márciusig épül még egy prototípus, és 2022 végéig egy egész sorozat, amelyek teszteredményeit egy, a gyártási változatra már jobban reflektáló prototípus-széria gyártásához használják fel 2023-ban. A sorozatgyártás a jelenlegi tervek szerint 2024-ben kezdődik egy meg nem nevezett, de elismert autógyártó vállalat létesítményében. A gyártás első évében 1200 darab készül majd a GT-ből. A svájci csapat kétüléses sportautója továbbra sem adott lejjebb technológiai felszereltségéből: hajtásrendszere 3, egyenként 150 kW teljesítményű villanymotorból áll. Ezek együttes erejét kihasználva az autó 3 másodpercen belül felér 0-ról 100 km/h-ra, és akár 250 km/h-val is száguldhat. Az akkumulátorról annyit árult el a Piëch, hogy egy 75 kWh kapacitású, zacskós cellaformátumú lítium-ion pakkról van szó, de hogy pontosan milyen kémiát használ, azt nem tudni. Egy nyolc perces feltöltés 0-ról 80%-os töltöttségre nagyon leegyszerűsítve azt jelentené, hogy az aksi 450 kW-os teljesítménnyel képes folyamatosan fogadni az elektromosságot a CCS2 csatlakozóján keresztül, amire manapság még egyetlen autó sem képes, 2024-ben viszont valószínűleg már nem csodaként tekintünk majd rá. A cég továbbá azt is állítja, hogy a TGOOD speciális töltőberendezésével akár 5 percre is csökkenthető a töltési idő, de erről a töltőről sem derültek ki részletek a gyártó honlapjáról. Az autó hatótávolsága a WLTP szabványban 500 kilométer körül lesz. A sportautó egy moduláris padlólemezre épül, ami a jövőben egy SUV, és egy sportos szedán alapját is fogja biztosítani. A célpiacok között Európa, Észak-Amerika, Kína, és egyéb autópiacok is szerepelnek. https://piech.com/assets/img/20211003_Piech_Fahrtaufnahmen_edit_v02.mp4 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!