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
auto
2024. 04. 20. szombat

Ezen a villanyautón dolgozott halála előtt a világhírű divattervező

elektromos autó

A 41 éves korában elhunyt világhírű divattervezőt, Virgil Abloh-t a legtöbben bizonyára az Off-White luxusmárka vezérigazgatójaként, vagy a Louis Vuitton férfikollekciójának művészeti igazgatójaként ismerték, ám a tervezőzseni számos egyéb területen valósította meg elképzeléseit. Alighanem utolsó munkáinak egyike az a tisztán elektromos autó, amelyet társával, Gorden Wagenerrel tervezett a Mercedes-Maybach számára. Abloh családjának kérésére az autógyártó most kiállította a járművet a floridai Rubell Museumban, ahol megtekinthető a nagyközönség számára.

A Project MAYBACH néven megvalósított tanulmány esetében az elektromos hajtásrendszer tulajdonságait nincs értelme boncolgatni, hiszen a gyártás és az utcai használat sosem szerepelt a tervek között. A koncepcióautó megvalósításának célja sokkal inkább olyan megoldások és elképzelések bemutatása volt, amelyek túlmutatnak mindenen, ami szokványos. Egy olyan új dizájnnyelvezet bevezetésén dolgoztak a tervezők, amelyek a funkcionalitás, stílus, és kreativitás határait feszegetik, kitörve a gyártás megkötéseinek ketrecéből.

A Project MAYBACH éppen annyira egy hatalmas luxus-GT, mint amennyire egy robusztus terepjáró. Tervezése tiszta lappal indult, nem korábbi tanulmányok elképzeléseit vitték tovább, hanem minden egyes eleme egy új gondolat szüleménye. A motorháztető természetellenesen hosszú, de a dizájnerek ezt is praktikussággal ötvözték, hiszen így nagyobb felületen éri a nap az átlátszó üveglap alatt megbújó napelemcellákat.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.