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 A szokásos gyakorlatnak megfelelően, a negyedév kezdetét követő 2-4 napon belül elérhetővé váltak a Tesla aktuális gyártási és értékesítési adatai, amik ezúttal egyben az éves adatokat is megadták. A vállalat ismét hatalmas növekedést mutatott, a 2020-as félmilliós darabszám után, most átlépték a kilencszázezret is – közel dupláztak. A gyártó 2021-ben több autót adott el, mint a Model S 2012-es startja és 2019 között összesen. 2021 negyedik negyedévében a Tesla 305.840 autót gyártott és 308.600 autót adott át ügyfeleinek - a különbség a raktárkészletek terhére ment. Bár Elon Musk nemrég arról beszélt, hogy most már nem fogják olyan keményen megnyomni a negyedévek végét, és megpróbálnak kiegyensúlyozottabb modellre váltani, azért az értékesítési rekord így is megvolt, tavalyhoz képest 70%-kal több autót adtak el. A Fact Set által összegyűjtött elemzői várakozások átlaga 276.900 eladott autó volt a negyedév során, így ez az eredmény pozitív meglepetésnek számít. Ha modellcsaládokra bontjuk a számokat, a Model 3 és Y 296.850 eladási darabszámot produkált - a pontos megoszlást a két típus között nem árulja el a vállalat, de az elérhető részadatok alapján, becsléseink szerint Amerikában és Kínában - ha szerényen is, de már - az Y vezet a házi versenyben, míg Európában továbbra is a Model 3 áll sokkal jobban, mivel az Y csak nyár vége óta érhető el, és egyelőre nagyon drágán, és csak egy verziót szállítanak. Itt Berlin idei indulása után fordulhat a kocka. A Model S és X esetében jó hír, hogy már az utóbbi kiszállításai is megkezdődtek, azonban még az együttes számok is elmaradnak a korábbi várakozásoktól és csak alig kétezerrel jobb, mint az előző negyedéves adat. Az ismert adatok alapján nem keresleti, hanem gyártási probléma áll emögött, ugyanis mindkét frissített típus gyártása nagyjából fél-fél évvel később és lassabban indult, mint azt eredetileg tervezték. A vállalat 2021-ben összesen 930.422 autót gyártott le és 936.172 darabot adott el, ami új rekordnak számít. 2022-ben egészen biztosan átlépik az 1 milliót - elemzők 40-50%-os növekedést jósolnak, de hivatalos vállalás még nincs a cég részéről. Erre leghamarabb a körülbelül 3 hét múlva esedékes pénzügyi jelentés kapcsán kerülhet sor. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!