Hatótávteszten az Európában is nagyon várt kínai villanyautó
Az ORA Cat európai megjelenését óriási érdeklődés övezi, ami annak köszönhető, hogy a kínai Great Wall Motors autógyártó vállalatcsoporthoz tartozó márka elektromos kisautója kimondottan európai stílusjegyekkel, és sokak számára megfelelő műszaki jellemzőkkel érkezik. A 4235 mm hosszú, 1825 mm széles, és 1596 mm magas, elsősorban városi, elővárosi utakra tervezett járművet a hivatalos adatok szerint a hosszabb utazásoktól sem kell félteni, hiszen a kisebbik (47,8 kWh-s, LFP kémiás) akkuval körülbelül 400 kilométert, a nagyobb (62,4 kWh-s NMC kémiás) akkucsomaggal 500 kilométert is elmegy egy töltéssel a Kínában használatos NEDC szerint. Bjørn Nyland, a villanyautós körökben ismert norvég vlogger letesztelte, tényleg tudja-e ezt a hatótávot az autó.
Bjørn 96%-os töltöttséggel indult útnak Thaiföldön, 19-22 °C-os külső hőmérséklet mellett. Nem merítette le teljesen az aksit, 6% maradék energiával hajtott be egy töltőállomásra, így végül összesen körülbelül 372 kilométert vezetett (hozzáteszi azonban, hogy az autó nagyjából 1,8%-kal kevesebbet számolt, így inkább 378 km környékén alakult az út hossza). A kapott eredményeket extrapolálva arra jutott, hogy teljesen teletöltött akkumulátorral közel 420 kilométert tehetett volna meg adott körülmények között. Ha a tesztet nappal csinálta volna, és szükség lett volna légkondira, akkor már inkább 400 km lett volna a valós hatótáv.
Az ORA Cat egyébként tavaly szeptemberben Európában is bemutatkozott, s akkor a gyártó azt mondta, hogy a nálunk használatos WLTP mérési ciklus szerint körülbelül 400 kilométer a nagyobb akkumulátoros változat hatótávolsága.
A vállalat honlapja szerint a modell Európa egyes piacain már 2022 elején megjelenik, de végleges specifikációkat és árlistát egyelőre nem jelentett be. Kínában legolcsóbban átszámítva körülbelül 5 millió forintért lehet hazavinni az autót a kisebb akkucsomaggal, a nagyobb akkumulátoros verzióért pedig legkevesebb 6,5 millió forintnyi jüant kell kifizetni.