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
auto
2024. 04. 20. szombat

Kiderült, mit tud majd a Peugeot e-308

elektromos autó

Az új 308-as premierjét követően a Peugeot nem várt sokat, hogy felkeltse az elektromosautó-vásárlást tervező emberek érdeklődését, és elárulta, hogy a hagyományos és a plug-in hibrid után mind hatchback (ferdehátú), mind kombi kivitelben érkezik tisztán villanyos meghajtású verzió a modellből. Részleteket sajnos nem árult el a gyártó, de az Autocar most közzétett néhány információt, amelyet a Peugeot is megerősített.

Lesz tisztán elektromos a Peugeot 308-ból

A brit autós magazin úgy tudja, hogy az e-308 erősebb lesz és nagyobb hatótávot kap, mint az e-208 városi kisautó, amikor 2023 júliusában megkezdik a sorozatgyártását. A vásárlók egyetlen hajtásrendszerrel rendelhetik majd meg, ami elsőkerék-meghajtású, és 114 kW teljesítményű, azaz mintegy 19 lóerővel erősebb, mint a Stellantis elektromos autóiban használatos hajtáslánc. Ezzel párhuzamosan a forgatónyomaték is növekszik, 260-ról 270 Nm-re. Ami eddig a bruttó kapacitása volt a vállalatcsoport autói akkumulátorának (50 kWh), az most a használható kapacitás lesz, míg a bruttó 54 kWh-ra növekszik. Ez állítólag az új NMC811 kémiának köszönhető, és 400 km környékére helyezi a modell hatótávolságát. A töltési paramétereknél nem tudni változásról, a DC töltés maximális teljesítménye, úgy tűnik, marad a 100 kW.

Linda Jackson vezérigazgató szerint az a megközelítés, hogy ugyanaz a modell hagyományos, plug-in hibrid, és tisztán elektromos változatban is megjelenik, sikeresnek bizonyult – a Peugeot tavaly bekerült az európai eladási lista első három helyezettje közé, és az elektromos változatok decemberben az összes értékesítés egyötödét tették ki.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.