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 A BMW 2021-ben már 100.000 tisztán elektromos autót gyártott, ennek ellenére óvatosan közelíti meg a házon belüli akkumulátorgyártás kérdését – írja a Reuters. A bajor gyártó addig nem tervezi a saját akkumulátorcella-gyártási kapacitásának bővítését az elektromos autókhoz, amíg a technológia tovább nem fejlődik. Nicolas Peter pénzügyi igazgató azt is elárulta, hogy azért lehetnek óvatosak, mert a következő évekre sikerült biztosítani a szükségleteiket különböző beszállítóktól. A BMW a CATL-től, a Samsungtól és a Northvolttól egyaránt vásárol akkumulátorcellákat, és bár tömeggyártásban egyelőre nem gondolkoznak, saját K+F bázissal rendelkeznek, és ehhez kapcsolódóan egy kísérleti üzemet építenek. A BMW arra törekszik, hogy minden gyárban végezzenek akkumulátor-összeszerelést, ugyanakkor a cellák terén a partnerekre fog támaszkodni. 300 ezer elektromos BMW fut a világ útjain „Még nem tartunk ott, hogy meg tudjuk mondani, melyik technológia kísér majd minket a következő 10-15 évben. Ezért fontos, hogy világszerte sok erőforrást fektessünk be partnereinkkel az akkumulátorcellák fejlesztésébe” – mondta Nicolas Peter. Manfred Schoch, az üzemi tanács vezetője szerint a BMW-nek növelni kellene az akkumulátorgyártó kapacitását, amely az ellátás biztonsága mellett munkahelyteremtés érdekében is szerencsés volna. 2021-ben a BMW rekord évet zárt, összesen 2,2 millió autót értékesített, amelyből 100.000 volt tisztán elektromos. Nicolas Peter elmondta, hogy az elektromos járművekre történő átállás gyorsabban halad, mint azt a BMW két-három éve várta, tavaly az eladások több mint kétszeresére növekedtek, a rendelésállomány pedig szintén felülmúlja a korább várakozásokat. A rendelések kielégítése érdekében a müncheni gyárban szombati műszakot terveznek bevezetni. Szombaton is dolgozni kell a BMW gyárban, akkora az igény az i4-re Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!