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
auto

Nagyon jól vette az Ioniq 5 a jávorszarvas-tesztet

elektromos autó

Remekül szerepelt a Hyundai Ioniq 5 a jávorszarvas-teszten, melyet a km77.com csapata végzett el az autó tesztelése során. A Hyundai villanyautója 82 km/h sebességgel vette a kihívást, ami dobogóra juttatta az eddig szerepelt autók rangsorában.

A tesztelt változat a hátsókerekes, 160 kW teljesítményű 2021-es modell volt, a nagyobb, 72,6 kWh-s akkumulátorral, Michelin Primacy 4 235/55 R19 105W gumiabroncsokkal. A legjobb regeneratív fékezést a négyből a 3. legerősebb fokozatba kapcsolva érték el. A teszt kezdeti szakaszán 82 km/h, a középső szakaszon 67 km/h, a befejező szakaszon pedig 49 km/h sebességgel volt képes áthaladni a jármű. A szöveges értékelés szerint az Ioniq 5 a kitérési manőver során megfelelő reakciókat váltott ki. Súlya észrevehető, ugyanakkor a futómű hangolása megfelelően kezeli a terhelésváltásokat.

Érdekesség, hogy a közös alapokra épülő Kia EV6 modellnél jobb eredményt sikerült elérni a Hyundai-nak, amellyel szorosan megközelítette az eddigi rekorder Tesla Model 3 és Model Y típusokat. Az km77.com által eddig tesztelt elektromos autók eredményei az alábbiak:

  • 2019 Tesla Model 3 LR AWD – 83 km/h
    2021 Tesla Model Y LR AWD – 83 km/h
    2021 Hyundai Ioniq 5 (RWD, 72,6 kWh) – 82 km/h
    2018 BMW i3s – 79 km/h
    2021 Kia EV6 (RWD, 77,4 kWh) – 78 km/h
    2020 Porsche Taycan Turbo S – 78 km/h
    2021 Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo – 78 km/h
    2019 Audi e-tron – 77 km/h
    2021 Dacia Spring – 77 km/h
    2020 MINI Cooper SE – 77 km/h
    2020 Renault Twingo Z.E. – 77 km/h
    2020 Peugeot e-208 – 76 km/h
    2021 Audi e-tron GT – 75 km/h
    2020 Audi e-tron Sportback – 75 km/h
    2021 Fiat 500 electric – 75 km/h
    2020 Honda e – 75 km/h
    2020 Opel Corsa-e – 75 km/h
    2021 Citroën ë-C4 – 74 km/h
    2018 Hyundai Kona Electric – 74 km/h
    2020 Mazda MX-30 – 74 km/h
    2018 Jaguar I-PACE – 73 km/h
    2021 Volkswagen ID.4 – 73 km/h
    2020 Jeep Renegade 4xe – 70 km/h
    2019 SEAT Mii Electric – 70 km/h
    2016 Tesla Model X – 70 km/h
    2019 Ford Kuga PHEV – 68 km/h
    2019 Kia Soul EV (e-Soul) – 68 km/h
    2021 Skoda Enyaq iV – 67 km/h

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.