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
auto
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

Olyan sokk még nem érte Tibort, Szöcskét és Balázst, mint a Villanyóra 113. adásában. Kricsfalussy Tamás, a Metrodom értékesítési igazgatója volt a vendégünk, és arról beszélgettünk vele, hogyan működik ma a társasházi töltés Magyarországon. Tamás egy ingatlanfejlesztő cégnél dolgozik, tárasásházakat építenek, 2021 óta pedig már kötelező az ilyen újépítésű lakóházakban a későbbi villanyautó töltő nyomvonalának biztosítása. De mit is jelent ez pontosan? Titkon reméltük, hogy az ő cégük talán már ki is húzza a kábelcsatornát, esetleg előre be is vezetékezi a töltőt azoknak a lakóknak, akik ezt külön kérik. Arra azonban nem voltunk felkészülve, hogy a most épülő 700 lakásos, 820 beállós budapesti projektjüknél a kulcsra készen átadott falitöltő alapfelszereltség. Nem, nem azért, mert valami zöld szekta tagjai a cég vezető, hanem azért mert annyian igénylik ma már ezt a vásárlók közül, hogy felesleges is egyenként megkérdezni őket. A beszélgetés során azt is megkérdeztük, mekkora ennek a költsége beállónként, és mennyibe fáj egy társasházi beálló. Elég-e az elérhető teljesítmény, vagy ehhez külön trafó kell? Hogyan történik a számlázás és milyen tarifát fizet a lakó? És mi a helyzet az elektromos rollerek és kerékpárok töltésével? A válaszoktól csak hüledeztünk.

0:00:00​ – Intro

0:01:05 – Mivel foglalkozik a Metrodom?

0:03:00 – Mit mond a törvény?

0:08:35 – 820 töltős mélygarázs

0:13:46 – Műszaki tartalom

0:27:52 – Hogy fizet a lakó az áramért? Mennyibe kerül a töltő?

0:37:22 – Honnan van ennyi teljesítmény?

0:42:20 – Lehet töltőt egyenként is kérni, telepíteni egy társasházban? Mi van a régebbi társasházakkal?

1:04:30 – Elektromos kerékpárok, robogók, rollerek… még elektromos autómegosztó töltőközpont is épül tárasházban.

1:14:00 – Munkahelyi töltés, irodaházak és területi képviselők

1:17:40 – Jönnek az önellátó társasházak.

A podcast videóformában elérhető a Villanyautósok Extra Youtube csatornán:

A Villanyóra podcast egyre több felületen hallgatható, köztük az alábbiakon is:

Apple iTunes – https://podcasts.apple.com/us/podcast/villany%C3%B3ra/id1485177768

Google podcast – https://podcasts.google.com/?feed=aHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS9mZWVkL3ZpbGxhbnlvcmFwb2RjYXN0&ep=14

Spotify – https://open.spotify.com/show/2aoS9r6WavJ6iccyeleujK

PlayerFM – https://player.fm/series/villanyora-podcast

TuneIn – https://tunein.com/podcasts/Technology-Podcasts/Villanyra-p1305585/

Podtail – https://podtail.com/en/podcast/villanyora

Listen Notes – https://www.listennotes.com/podcasts/villany%C3%B3ra-villanyaut%C3%B3sokhu-LXItcEKfGwr/

MyTunerRadio – https://mytuner-radio.com/podcast/villanyora-villanyautosokhu-1485177768

PodParadise – https://www.podparadise.com/Podcast/1485177768

Chartable – https://chartable.com/podcasts/villanyora

Csatlakozz hozzánk!

VillanyautóPiac (VAP), az elektromos autó hirdetések virtuális otthona:

piac.villanyautosok.hu

Villanyautosok.hu FB oldal:

https://www.facebook.com/Villanyautosok/%E2%80%8B

Villanyautós tippek és kérdések FB csoport: https://www.facebook.com/groups/Villanyautosok/

Twitter: https://twitter.com/villanyautosok?lang=en

Instagram: https://www.instagram.com/villanyautosok/?hl=en

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.