Mindenhol emelkedik a Ford Mustang Mach-e ára

A Ford első tisztán elektromos crossoverje minden jel szerint sikeres volt kezdő modellévében, 2021-ben, ám az általános áremelkedést nem tudta elkerülni. A kategóriájában számos díjat és dicséretet bezsebelt villanypaci a 2022-es modellévre kapott néhány frissítést mind hardveres, mind szoftveres oldalon, ugyanakkor az árcédulája is meghízott.

Frissült a Mustang SYNC 4-es rendszere, de kikerültek a térelválasztók is az első csomagtartóból, ami a 2022-es modelleken már elektronikusan nyílik.

A napokban megjelent a Ford Authority honlapján egy táblázat, amely bemutatja az egyes modellváltozatok 2021-es és 2022-es árainak összehasonlítását. Eszerint mindössze két változat ára nem változott, a többi viszont 1000 és 2500 dollár között emelkedett.

A táblázatból jól látszik, hogy a 2022-es Ford Mustang Mach-e árai a Select, hátsó- és összkerékhajtású modellek és a GT Performance Edition esetén is 1000 dollárral, a Premium hátsó- és összkerékhajtású modellek esetében 1500 dollárral nőttek, a GT esetében 2095 dollárral, a California Route 1 esetében 2375 dollárral, míg a Premium Extended Range hátsókerékhajtású Mach-e esetében pedig 2500 dollárral kell többet fizetni.

Az új árak alapján továbbra is a Standard Range akkumulátorral szerelt, hátsókerék-hajtású Select modellek a legolcsóbbak a maguk 43.895 dollárjával, a legdrágább felszereltség pedig az Extended Range GT Performance Edition, mely mára legalább 67.995 dollárba kerül.

Ford Mustang Mach-e GT performance 2022

A Ford folyamatos fejlesztéseinek és tapasztalatgyűjtésének köszönhetően, az eredetileg elég nagy különbséggel készülő bruttó-nettó akkumulátorcsomag kapott némi frissítést a Mach-e-ben, ami komoly hatótáv-növekedéssel járt és meglepetésre az amerikai piacon még mindig kapósnak számít. A kereskedők visszajelzései szerint átlagosan minden elektromos Mustang 14 napon belül gazdára talál, így a Ford bejelentette, hogy 2023-ra 200.000 darabra szeretné növelni a gyártási kapacitást. Persze a jelenlegi chiphiány – ha tényleg létezik – a Fordot sem kíméli. Alig pár nappal a bejelentést követően leálltak – többek között – azok a gyártósorok is Mexikóban, amelyeken a villanyos Mustang készül, így kérdéses, hogy ki tudják-e szolgálni az igényeket. Az amúgy sem rövid várólisták tehát mindenképpen nőni fognak, de úgy tűnik, ez manapság nem számít különlegesnek.

A Mach-e eközben éppen az elmúlt napokban happolta el a Consumer Reports Top EV Pick kitüntetést a legnagyobb amerikai elektromos autógyártótól, hiszen azt eddig az elmúlt két egymást követő évben a Tesla Model 3 birtokolta!

Az InsideEVs csapata egyébként már 2021 októberében közzétett egy videót, ami elég informatívan mutatja be a 2021-es és 2022-es modellév közötti különbségeket:

 

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.