Európában a Dacia Spring még újdonságnak számít, csak az előző év végére pörögtek fel az ősszel megkezdett átadások. A Spring alapját jelentő Renault City K-ZE modell Kínában már 2019-től piacon van, így nem meglepő, hogy máris napirendre került a modell megújítása. Az új Spring 2024-es érkezését a Renault pénzügyi eredményeiről szóló konferenciáján a cég vezérigazgatója, Luca de Meo erősítette meg. Az újdonságról egyelőre annyit lehet tudni, hogy nem lesz rokonságban a Renault 4 és Renault 5 néven érkező, a francia gyártó CMF-B padlólemezére épülő modellekkel. Viszont nem is átcímkézett kínai autó lesz, ahogy a jelenlegi Spring. A Dacia tehát, úgy tűnik, saját villanyautót készíthet, a csoport CMF-A platformjára. A bemutatott ábrán még letakarva látható Spring-utód látványosan rövidebbnek tűnik, mint az alatta lévő Renault 5 modell, azaz nem számíthatunk jelentős méretnövekedésre a Spring következő generációja esetén. Az ábráról az is kiderül, hogy a 2024-es év nagyon fontos lesz a Renault számára az elektromobilitás területén, a megújuló Spring mellett négy villanyautó érkezik Renault márkanéven, valamint Alpine néven is kapunk egy újdonságot, majd 2025-ben egy nagyobb Alpine is érkezik, amely sziluettje alapján akár a Tesla Model 3 versenytársa is lehet. Az új modellekre szükség is lesz, hogy a Renault teljesíteni tudja korábban bejelentett vállalását, hogy 2030-ra tisztán elektromos autógyártóvá váljon. A Dacia Spring meglehetősen népszerűnek bizonyult Európában. Már több mint 46.000 példányt rendeltek meg a kedvező áron kínált kisautóból. A forgalmazás megkezdésekor Olaszországban is az eladási listák élére tört, Magyarországon is pillanatok alatt elkapkodták a nekünk szánt példányokat. Legnagyobb sikere azonban a márkanév hazájában, Romániában van, ahol már a forgalmazás első óráiban elkelt 1500 példány, 2021-ben pedig letarolta a román villanyautó-piacot és bezsebelte az elektromos eladások közel felét. A Dacia Spring letarolta a román autópiacot Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!