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
auto
2024. 04. 24. szerda

Közeleg a Dacia Spring utódja

elektromos autó

Európában a Dacia Spring még újdonságnak számít, csak az előző év végére pörögtek fel az ősszel megkezdett átadások. A Spring alapját jelentő Renault City K-ZE modell Kínában már 2019-től piacon van, így nem meglepő, hogy máris napirendre került a modell megújítása.

Az új Spring 2024-es érkezését a Renault pénzügyi eredményeiről szóló konferenciáján a cég vezérigazgatója, Luca de Meo erősítette meg. Az újdonságról egyelőre annyit lehet tudni, hogy nem lesz rokonságban a Renault 4 és Renault 5 néven érkező, a francia gyártó CMF-B padlólemezére épülő modellekkel. Viszont nem is átcímkézett kínai autó lesz, ahogy a jelenlegi Spring. A Dacia tehát, úgy tűnik, saját villanyautót készíthet, a csoport CMF-A platformjára.

A bemutatott ábrán még letakarva látható Spring-utód látványosan rövidebbnek tűnik, mint az alatta lévő Renault 5 modell, azaz nem számíthatunk jelentős méretnövekedésre a Spring következő generációja esetén.

Az ábráról az is kiderül, hogy a 2024-es év nagyon fontos lesz a Renault számára az elektromobilitás területén, a megújuló Spring mellett négy villanyautó érkezik Renault márkanéven, valamint Alpine néven is kapunk egy újdonságot, majd 2025-ben egy nagyobb Alpine is érkezik, amely sziluettje alapján akár a Tesla Model 3 versenytársa is lehet. Az új modellekre szükség is lesz, hogy a Renault teljesíteni tudja korábban bejelentett vállalását, hogy 2030-ra tisztán elektromos autógyártóvá váljon.

A Dacia Spring meglehetősen népszerűnek bizonyult Európában. Már több mint 46.000 példányt rendeltek meg a kedvező áron kínált kisautóból. A forgalmazás megkezdésekor Olaszországban is az eladási listák élére tört, Magyarországon is pillanatok alatt elkapkodták a nekünk szánt példányokat. Legnagyobb sikere azonban a márkanév hazájában, Romániában van, ahol már a forgalmazás első óráiban elkelt 1500 példány, 2021-ben pedig letarolta a román villanyautó-piacot és bezsebelte az elektromos eladások közel felét.

A Dacia Spring letarolta a román autópiacot

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.