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
auto
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Tovább folytatódik a magyarországi Tesla Superchargerek bővítése, hamarosan Győrben is a nagyobb teljesítményű V3 töltőoszlopokat használhatják a teslások. Érdekesség azonban, hogy itt a V3 töltők nem a meglévő V2 oszlopok mellé, hanem helyettük épülnek meg.

Az előző év novemberében mi is beszámoltunk róla, hogy átlépte a harmincezret a világszerte használható Supercharger töltőoszlopok száma. A növekedés természetesen nem állt meg, amit szerencsére idehaza is tapasztalhatunk. A vidéki Auchan áruházak töltőállomásai sorra bővültek 8 állásosra, a korábban már előkészített V2 töltőoszlopok telepítésével. Fóton és Törökbálinton pedig V3 Superchargerekkel bővült 12 állásosra a töltőállomás.

Elkészültek az első V3-as Superchargerek

A V3 töltőoszlopok legfontosabb előnye a 250 kW-os töltési csúcsteljesítmény. A régi teslások számára azonban fontos részlet, hogy ezeken a töltőoszlopokon már csak az Európában szabványos CCS csatlakozó található meg. Így a Model S és Model X típusok csak a CCS retrofit csomag megvásárlásával, az autó átalakítását követően, adapter használatával tudnak tölteni a V3 Superchargereken. Ez persze egyáltalán nem jelent problémát, amíg a meglévő V2 oszlopok mellé kerülnek a nagyobb teljesítményű, csak CCS csatlakozós töltők.

Működnek a szigetszentmiklósi Superchargerek, felkészül: Győr

Az újabb töltőállomásokra, így például Szigetszentmiklósra vagy Kassára már kizárólag V3 töltőoszlopokat telepítettek. Úgy tűnik Győr lesz az első olyan hazai Tesla töltőállomás, ahol  a bővítéssel megszüntetik a V2-es oszlopokat.

Jobbra a raklapra szerelt ideiglenes töltő, balra az első új, csak CCS csatlakozós V3 Supercharger (fotó: Németh Ágnes)

Amikor február végén megkezdődtek a munkálatok, leszerelték a meglévő oszlopokat és raklapra szerelt mobil Superchargert helyeztek ki, hogy a bővítés idején is használható legyen a töltőállomás. Kőnig Zsolt olvasónk a helyszínen azt az információt kapta, hogy a V2-es oszlopokat már nem is fogják visszahelyezni, kizárólag V3 Superchargerek épülnek Győrben. A változás kellemetlenül érintheti azokat, akik megszokásból autóznak és nincs CCS adapterük, ezért érdemes mindig használni a a Tesla navigációját, amely figyelmeztet, ha ilyen töltőállomás esik útba.

A beton alapokból és az első új töltőből már látható a töltőoszlopok Győrben alkalmazott elhelyezése, amely talán előnyösebb lesz a nem Tesla modellek töltéséhez is a hálózat teljes megnyitása után. Sok Supercharger állomáson probléma ugyanis, hogy számos típus csak két helyet elfoglalva képes tölteni a rövid kábelek miatt.

Kettesével foglalják a Superchargereket a nem Teslák

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás