Okosabb hatótávszámítás, felhő-profil, és új FSD számítógép – izgalmas frissítést kaptak a Teslák
A Tesla legújabb 2022.8.2-es szoftverfrissítése sok apró újdonságot hozott, de a legizgalmasabbak a fű alatt belepakolt fejlesztések.
Amiről beszélnek…
Legutóbb a nagy, karácsonyi frissítés kapcsán írtam részletesebben a Tesla fedélzeti szoftverének újdonságairól – azóta is érkezett pár új verzió az autómra, de nem áll szándékomban minden apróságról külön cikket írni. A mostani frissítés viszont tartogat pár érdekes változást.
…és amiről nem
Na igen, a fentiek mind hasznosak és jók, de az igazán érdekes dolgok a felszín alatt történtek. Ezek nincsenek hivatalosan listázva, de a Tesla firmware-ekre specializálódott fejlesztő, @greentheonly Twitteren megosztotta, miket talált a kódban.
Az egyik ilyen egy hibajavítás: mostantól a legújabb v11-es oprendszert futtató autókban gyorsabban indul el a hátrameneti kamera. A karácsonyi frissítés után előfordult, hogy miután hátramenetbe kapcsoltunk, a kamera képe csak másodpercek múlva jelent meg – velem ez egyszer történt meg, de biztos volt akinél gyakrabban jelentkezett a hiba.
does not look like it’s included in release notes yet but two more changes are in the wings: “Additional climate controls via Tesla app” and “Navigation search results”.
exact extend of what those entail is unclear yet. pic.twitter.com/NPmOP2zv0t— green (@greentheonly) March 15, 2022
Az is kiderült, hogy hamarosan a telefonunkról is bekapcsolhatjuk a kutya, vagy a kemping üzemmódot, és lesz valami plusz szolgáltatás a navigációs keresés eredményei kapcsán is, de még nem tudni, hogy mi.
Further analyzing 2022.8.2:
TX-made (2022Q1 dated) ModelY SR+ is added so I guess that would be the first car configuration out of that place pretty soon.
Several new battery types added too (I don't dig in ECUs so I don't know what exactly they are)— green (@greentheonly) March 16, 2022
A kódban feltűnik a texasi gyártású Model Y SR+ is, így valószínűleg igazunk volt, és elsőnek egy új, összkerékhajtású, kis akkus változat készül majd Austinban, mégpedig valószínűleg a 4680-as cellákkal. Erről itt írtunk pár napja.
The interior cabin radar finally starts to get signs of life so might come live relatively soon? (on s/x cars)
Trip energy accounting now takes into account cross/headwinds, air density and humidity when available (possibly China only for now?)
— green (@greentheonly) March 16, 2022
Green nyomozása szerint hamarosan életre kell az új Model S és X utastér radarja is, ami azon túl, hogy ügyesebben őrzi az autót amikor épp parkolunk, egy korábbi értesülés szerint olyan újításokat is elhozhat, mint az autóban felejtett kisbabára történő figyelmeztetés a telefonos applikáción keresztül.
A legérdekesebb azonban talán mégis az utolsó mondat Green posztjában. Eszerint az autó hatótáv tippelője mostantól figyelembe veszi az útvonalon mért szél adatokat, valamint a levegő sűrűségét és páratartalmát is. Elképzelhető, hogy ez jelenleg még csak Kínában aktív, de nyilván, ha sikeresen vizsgázik az újítás, mindenki más is megkapja majd. Így pontosabb lesz az autó útvonaltervezője és a tippelt, érkezéskor várható hatótáv.
HW4 made an official appearance in the production code with FSDBeta 10.11
While rumors were it would be very similar to hw3 just more/faster RAM, in fact the differences appear to more than that.
Exact details remain somewhat nebulous, but official launch is likely pretty soon.— green (@greentheonly) March 15, 2022
Végül nem konkrétan ennek a frissítésnek a kapcsán, de a napokban Amerikában kiküldött FSD Beta 10.11 kódjában Green azt is észrevette, hogy itt már utalások vannak a HW4-re, ami az új, továbbfejlesztette mesterséges intelligencia chipre, illetve egyes jelentések szerint újfajta kamerákra és érzékelőkre utal. Ez azt jelenti, hogy hamarosan, akár hónapokon belül érkezhet a következő generációs önvezető hardver a Teslákba.

A cég hivatalos álláspontja szerint a jelenlegi HW3 is megfelel majd az önvezetéshez, és az embernél egy vagy két nagyságrenddel biztonságosabb rendszer lesz ez is. Azonban későbbi fejlesztések még nagyobb számítási teljesítménye tovább növelheti a különbséget az ember és a gép között, utóbbi javára.
Címlapkép: The 8-bit Guy, YouTube