Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Ahogy arról már a hónap elején beszámoltunk, a Tesla még soha nem adott el annyi autót egy negyedév alatt, mint 2022 első három hónapjában. A frissen megjelent pénzügyi beszámoló alapján most már azt is tudjuk, hogy a nyereség is rekord, 3,318 milliárd dollár lett, azonban ez most senkit nem érdekelt túlzottan. Mindenki arra volt kíváncsi, mennyire lesz nagy a pofon a Q2-ben, amit Sanghaj leállása okozott.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 Tizenegyedik Az elmúlt három hónap sorban a tizenegyedik nyereséges negyedév volt az autógyártónál, ráadásul a profitot most már nem milliókban, hanem milliárdokban mérik. A vállalat összesen 310.048 autót adott el január 1. és március 31. között. Európában ebből egy hajszállal kevesebb, mint 60 ezer fogyott, ami a jelenlegi ismereteink szerint valószínűleg a VW csoport elé, az első helyre katapultálta a céget kontinensünkön is - hivatalos toplista később várható. A vállalat cash flow és készpénztartalék tekintetében is jól áll, bár utóbbi pár millióval csökkent, mivel a negyedéves jelentés szerint az autók lízingfinanszírozásának hitelállományán kívül a Tesla gyakorlatilag visszafizette a teljes adósságát, kevesebb mint 100 millió dollárral tartozik a bankoknak, míg saját készpénzállománya 17,5 milliárd felett van. Mi lesz a második negyedévvel? Az igazi kérdés természetesen az, mi lesz a második negyedéves eredményekkel annak fényében, hogy a sanghaji gyár - amely a kínai és európai piac fő ellátója - áprilisban három hétig zárva volt, és még nagyjából egy hónapig nem termel teljes gőzzel. A kínai COVID helyzet kapcsán eszközölt lezárásokról legutóbb itt írtunk: Pattanásig feszült a húr, lassan, de újraindul Sanghaj A vállalat általában szűkszavú az eladási és pénzügyi jóslatok tekintetében, így a hivatalos idei cél az 50% feletti növekedés, ennél közelebbit most már évek óta nem mondanak. Tekintve, hogy az első negyedév 68%-os pluszt hozott az eladásokban 2021-hez képest, még van tartaléka a cégnek és beleférhet egy gyengébb Q2 is, de ez inkább csak az elmélet, a gyakorlatban a piac nehezen tolerálja az átmeneti hullámvölgyeket. Austinnal kapcsolatban annyi új információt kaptunk, hogy - ahogyan tudjuk - megkezdődött a 4680-as cellákkal és strukturális akkupakkal szerelt változatok gyártása, azonban a vállalat azt tervezi, hogy az idei év folyamán a gyár képes lesz 2170-es, hagyományos pakkal szerelt autók előállítására is. Ez megerősíti azt, amit korábban is mondtak, hogy a 2170-esek maradnak még egy ideig, párhuzamosan készülnek az új aksikkal, de azt nem tudtuk, hogy a Giga Texas is gyárt majd ezekkel szerelt kocsikat. Sanghaj volt persze a lényeg, de a jelentés írott változatában a vállalat nem jelölt meg konkrétumokat, csak arról beszéltek, amit már eddig is tudtunk, hogy a COVID miatt mind a gyár, mind az ellátási lánc leállni kényszerült, és bár már újraindultak, még „figyelemmel kísérik a helyzetet”. Nagy kérdés, hogy a szokásos konferenciahíváson, ahol erről biztosan faggatják majd még őket, megtudunk-e majd valami bíztatót. Ha nem, és a részvény a rekord nyereség ellenére a mai piacnyitás után esik, akkor az ezért lesz. Végül Berlinről is esett pár szó a jelentésben, de itt is inkább az ismert infókat erősítették meg: jelenleg hagyományos, nem strukturális, 2170-es cellákkal készülnek itt az autók, de a Giga Texashoz hasonlóan itt is készülnek majd 4680-as kocsik is. Bár alapvetően nem gazdasági oldal vagyunk, szeretném megjegyezni, hogy a fenti írás NEM befektetési tanácsadás! Mindenki a saját felelősségére játsszon a pénzével. Rendszeres olvasóink tudják, de az újak kedvéért azt is megemlíteném, hogy jómagam is rendelkezem Tesla részvényekkel – csak hogy mindenki tisztában legyen az esetleges elfogultságokkal is. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!