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
auto
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

Amikor a Ford 2019-ben bemutatta első tisztán elektromosnak tervezett autóját sokan felkapták a fejüket. Na nem azon, hogy az egyik legrégebbi autógyártó elektromos autót fejlesztett, hanem hogy az mindjárt a Mustang nevet kapta. A kedélyeket pedig azzal fűtötték tovább, hogy ezt az ikonikus nevet egy olyan elektromos modellnél merték alkalmazni, ami ráadásul SUV-nak lett tervezve! Azóta sok példány legördült a gyártósorról, és a Mach-e még az „igazi” Mustangosok körében is elismert, de legalábbis megtűrt jármű lett, vagyis kiérdemelte a helyét a Mustangok kínálatában.

Ford Mustang Mach-e GT AWD

Temethetjük a benzinkorszakot?

Sokan féltek és félnek a mai napig attól, hogy egy gyártó végleg leszámol a benzines modellekkel a sportos kategóriákban és az időt, energiát a pénzt az elektromos fejlesztésbe teszi. Pedig a kettő együtt is megférhet egymás mellett, bár ennek azért vannak feltételei. A Ford Mustang rajongóinak mindenesetre ettől nem kell tartania, hiszen a napokban a Detroiti Autószalonon mutatta be a Ford a 2024-ben piacra kerülő új Mustang családot, méghozzá egy frissen fejlesztett V8-as erőforrással. Hogy mit kínál a Mustang hetedik generációja? Nem kevesebbet, mint az eddigi legizgalmasabb és legvizuálisabb, a vadászgépek által inspirált digitális pilótafülkétől kezdve az új, fejlett turbófeltöltős és szívó motorokon át az élesebb, mégis időtlen külső dizájnig.

Ford Mustang V8 2024 család Forrás: media.ford.com

A technológiailag eddigi legfejlettebb, vezetőközpontú cocpit a Fordtól, amit a vadászrepülőgépek pilótafülkéje ihletett. Forrás: media.ford.com

Mi köze ennek az elektromos Mustang-hoz?

Nos, Jim Farley szerint egészen sok minden!

Bizonyos értelemben a Mustang Mach-e teremtette meg annak a lehetőségét, hogy ez az autó megszülethessen!

– Hangzott el a Detroiti Autószalonon.

A Mach-e ugyanis meglehetősen kelendő. Sőt, az Egyesült Államokban a második legtöbbet eladott elektromos márkává tette a Fordot, ami a gyártót is meglepte. 2022 júliusában például többet adtak el belőle, mint a hagyományos társából.

Ironikus módon tehát a Mach-e sikere nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Ford tovább folytathatja a benzinmotorok fejlesztését szemben azokkal a rivális autógyártókkal, akiknek azért kell küzdeniük, hogy az elektromos autók eladásaival csökkentsék a saját szén-dioxid kvótájukat. Legalábbis a Ford vezérigazgatója szerint.

A versenytársaink folyamatosan krediteket vásárolnak a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében, így nem tudnak ilyen járművel előállni".

Ford Mustang Mach-e GT 2023 és Ford Mustang GT 2024

A Dodge - többek között - éppen a kibocsátási előírásokra hivatkozva döntött úgy, hogy 2023 végén leállítja a benzinmotoros Charger és Challenger gyártását. A Chevrolet várhatóan szintén leállítja a benzines Camaro gyártását a következő években, mivel a GM azt tervezi, hogy 2035-re kizárólag tisztán elektromos meghajtású járműgyártóvá válik. Ezzel viszont úgy tűnik, hogy a hetedik generációs Ford Mustang marad az egyetlen belső égésű játékos az izomautók szegmensében.

A legszebb az egészben pedig, hogy mindehhez a Mustang elektromos változata játssza a főszerepet! Valóban ironikus, hogy mindazok, akik annak idején petícióval akarták elérni, hogy a Ford változtassa meg villanyos SUV-ja nevét, mert meggyalázza azt, most éppen annak örülhetnek, hogy a Mach-e sikere tartja életben szeretett V8-as változatukat!

Villámteszt: Ford Mustang Mach-E GT

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

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.
Összehasonlítás