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
auto
2024. 04. 27. szombat

Nagyobb hatótávval kapható a DS 3 CrossBack E-Tense

elektromos autó

Idén novembertől 7%-kal megnövekedett a 2019-ben bemutatott DS 3 CrossBack E-Tense WLTP ciklus szerint mért hatótávja, amely immár 341 km.

A Stellantis prémium márkája, a DS, első tisztán elektromos modellje a DS 3 CrossBack E-Tense modell, amely a tesztünk során is igazán kellemes útitársnak bizonyult, a fogyasztás tekintetében azonban már a tesztnél is megállapítottuk, hogy lehetne kissé kevésbé torkos az autó. Néhány módosításnak köszönhetően épp ebben a tekintetben fejlődött jelentős mértékben a modell, melynek 2021 novemberi gyártástól 7%-kal megnőtt a hatótávja.

Villanyautó teszt: DS 3 Crossback E-Tense

A hatótávnövelés három fő módosításnak köszönhető. Javult az alapfelszereltség részét képező hőszivattyús fűtés hatásfoka, mivel nedvességérzékelővel látták el a rendszert, így jelentősen csökkent az energiafogyasztás. A második módosítás az áttételi arány optimalizálása, melyet a Formula E csapattal közösen fejlesztettek tovább.

Végül javították a gördülési ellenállást és egyben csökkentették a zajkibocsátást azzal, hogy „A” besorolású Continental EcoContact 6Q gumiabroncsokat szerelnek az autóra.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.