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 A United Daily News (UDN) tajvani újság online kiadása szerint, már eldöntött tény, hogy a TSMC váltja a Samsungot mint a Tesla FSD számítógépének gyártója. A gyártás az önvezetéshez és az Autopilothoz használt számítógép újabb frissítését is előre jelzi. HW4 A Tesla kezdetben a Mobileye hardverét és szoftverét használta vezetéstámogató rendszeréhez (HW1), majd amikor a két cég útjai elváltak az Nvidia hardverét választották (HW 2, HW 2.5) és saját szoftver írásába kezdtek. 2019-ben mutatta be a vállalat ADAS, illetve mesterséges intelligencia rendszerük jelenlegi generációját (HW3), amely a szokásos kamera, ultrahang-szenzor és radar elemek mellett egy önálló fejlesztésű vezérlőchipet tartalmazott. Bár a chipet a Tesla berkein belül fejlesztették, a gyártást egy igazi profira, a Samsung chipgyártó részlegére bízták. A koreai cég texasi gyára a mai napig szállítja az autógyártónak ezt az alkatrészt. A fejlett félvezetők gyártása egy rendkívül nagy szaktudást, és komoly befektetést igénylő feladata, is a világon mindössze pár jól ismert név tartozik az iparág élvonalába. A Samsung kétség kívül ilyen, és a kezdetben 14 nm csíkszélességgel készülő chipet különösebb ismert problémák és mennyiségi gondok nélkül gyártják immár 7 nm-es technológiával. De a számítástechnikában a fejlődés örök, és a teljesítménynövelésén kívül, az áramkörök energiaigénye, és költsége is fontos tényező minden ügyfél számára. Így a Teslánál sem álltak meg, és már egy jó ideje tudni, hogy készül a HW4. Ez egyrészt új, a mostani 1,2 megapixeleseknél nagyobb felbontású és fejlettebb kamerákat tartalmaz, és úgy hírlik ezek gyártása már megkezdődött, legalábbis erről kotyogott el részleteket nemrég a kamerák optikáinak beszállítója. (Egyesek szerint a komplett kamerákat szállítja majd a Lianchuang Electronic Technology Co. Ltd, mások csak objektívekről beszélnek, amelyek Samsung kamerákra kerülnek majd.) A Tesla saját chipjének első generációja. A rendszer lelke azonban természetesen a mesterséges intelligencia chip új generációja, amelyről túl sok technikai részletet még nem tudunk, azonban az már kiderült, hogy a gyártó a továbbiakban nem a Samsung, hanem a világ legnagyobb chipgyártója, a tajvani TSMC lesz. Az új lapka a cég 4, illetve 5 nm-es technológiáját használja majd, amely feltehetően tovább javítja majd az egységnyi energiával elérhető teljesítmény mutatóját, amely valószínűleg az egyik legfontosabb metrika. Az együttműködés több, mint egyszerű ügyfél-gyártó viszony, hiszen a chipek tervezésének egy fontos része a gyártástechnológia figyelembevétele, és az UDN szerint a Tesla mérnökei korábban már arról beszéltek iparági szereplőknek, hogy nagyon sikeres volt a közös munka a két vállalat mérnökei között. A HW3 FSD számítógépe. A lap szerint az üzlet a méretét tekintve akkora, hogy a Tesla a vállalat hetedik legnagyobb ügyfele lehet jövőre. A chipgyártó fő megrendelője jelenleg az Apple, amely az eladások negyedét teszi ki, majd ezt követi kevéssel 10% alatt az AMD. A mobiltelefonok chipjeiről is ismert MediaTek és Qualcomm, valamint a hálózati hardverben erős Broadcom is 8 százalék körüli szeletet hasít ki a TSMC bevételeiből, de a listán van az Intel és a Huida is. A TSMC azt várja a Tesla üzlettől, hogy az szélesíti a vállalat portfólióját, és több lábon fognak állni arra az esetre, ha a szórakoztatóelektronikai és informatikai megrendelések időszakosan visszaesnének. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!