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 A következő gigagyárak építése hamarosan esedékes lesz, a Tesla pedig egy ideje már azt mondja, hogy még idén eldőlhet, hogy hol építenek újabb üzemeket. Az egyik helyszínt mindenki borítékolja, a másik viszont sokakat meglephet. Amerika és Ázsia Bár konkrét bejelentés még mindig nem történt, hónapok óta egyre több jel mutat abba az irányba, hogy a Tesla Kanadában építhet autógyárat a közeljövőben. A vállalat állítólag Ontario és Quebec államokban nézelődött, ám az Electrek már egy hónapja kiszúrta, hogy a Tesla toborzásban járatos szakembereket keres kanadai csapatába, akik feladata nagy mennyiségű új munkaerő kiválasztása lesz Quebecben. A kanadai helyszín talán nem túl meglepő azoknak, akik követik az események, mivel az ország jelentős készletekkel rendelkezik az akkumulátorok előállításához szükséges anyagokból – nemrég német autógyárak kötöttek itt szerződéseket- és egy ottani gyár az USA északi részét is könnyen el tudná látni autókkal. Magasszintű megállapodás garantálhatja a német márkák akkugyártását A legújabb hírek azonban arról is szólnak, hogy a Tesla újabb ázsiai gyárban is gondolkodik, mégpedig ezúttal Kínán kívül. Ez is több mint sima pletyka, ugyanis Elon Musk személyesen a dél-koreai elnökkel beszélt az ügyben, aki próbálta az országba csábítani az autógyártót. Dél-korea jól ismert high-tech iparáról, elég ha csak a Samsung vagy LG neveket említjük. A két óriás ráadásul a Tesla beszállítója is. Mindkét vállalat nagy mennyiségben gyárt akkumulátort is, így szakemberből is valószínűleg van elég a régióban. Talán furcsa lehet, hogy a Tesla a Hyundai-Kia hazájában nyitna gyárat, hiszen a két márka a kínai gyártók mellett talán a legkomolyabb riválisa a villanyautók piacán. Ugyanakkor az is igaz, hogy a high-tech dolgokra nagyon fogékony koreaiak is szívesen veszik a hazai portékát, és egy helyi Tesla gyár sokat segíthetne a márka helyzetén, miközben mérsékli a Sanghaji üzem és beszállítók révén szerzett kínai kiszolgáltatottságot. Emlékezetes, hogy korábban kevesen tippeltek volna rá, hogy az autógyártó pont Németországban, az európai autóipar fellegvárában nyit majd gyárat, de úgy néz ki Musk cége ebben is inkább az előnyöket, mint a nagy riválisok közelsége miatti hátrányokat látta. Ugyanakkor a koreai helyszín ellen szól, hogy az országban kevesebb, mint 20 ezer Tesla fogy évente, és még ha ez a szám jelentősen nőne is, az autók nagy részét exportálni kellene innen. És persze egy ilyen hír nem lehetne teljes az apróbetűs rész nélkül, miszerint a Tesla – ahogy más nagyvállalatok is – mindig több országot, régiót versenyeztet egymással a beruházásai kapcsán, úgyhogy teljesen száz százalékosra ne vegyük egyik hírt sem, amíg nem jelentik be azokat hivatalosan is. Épül a Giga Berlin folytatása Címlapkép: Jason Yang / Youtube Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!