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
auto
2024. 07. 27. szombat

Szoftverfrissítés után: még mindig pocsék a Tesla fényszórója?

villanyautózás a gyakorlatban

A Tesla 2022.40.4-es szoftverfrissítése hozott egy nem-dokumentált javítást: azt rebesgetik a különböző fórumokon, hogy lényegesen jobb lett mind az automata ablaktörlő, mind a fényszóró kezelés. Előbbivel nekem soha nem volt gondom, így nem igazán tudom mihez mérni a változást, de utóbbi az első helyen volt a saját szégyenlistámon.

Megnéztem javult-e a helyzet.

Erős négyes

Iskolai osztályzatkora fordítva az elmúlt pár napban szerzett tapasztalataimat, a jóindulattal kettes tanulóból erős négyes lett – most már nyugodtan bekapcsolva maradhat az automatika.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9yZW50YmVuLmNvbS9odT91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnkmdXRtX21lZGl1bT1jaWtrJnV0bV9jYW1wYWlnbj12YV9wciZ1dG1faWQ9UFIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vcmVudGJlbi5jb20vaHU/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55JnV0bV9tZWRpdW09Y2lrayZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmFfcHImdXRtX2lkPVBSJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNy9yZW50YmVuLWN1dG91dC0yMDI0LTA3LTIyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDcvcmVudGJlbi1jdXRvdXQtMjAyNC0wNy0yMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Egyrészt megoldódott a legnagyobb gond, ugyanis most már gyorsan reagál a rendszer, és időben elveszi a távolsági fényt, ha valaki jön velünk szemben, vagy előttünk halad a sávban. Talán még egy hajszállal lehetne fürgébb, de eddig senki nem villogott rám, és anyukám sem jelentette, hogy sűrűn csuklana. Azért autópályán a szembejövő kamionokra még kíváncsi leszek, mert azok észlelésén is volt mit javítani, de ezt még nem tudtam kipróbálni.

A Tesla Model 3 legnagyobb hibái

Száműzték azt az idegesítő viselkedést is, hogy az autó túl rövid időre is visszakapcsolja a távolsági fényt, azaz két autó között egy-egy másodpercre is felvillan, sőt villog a lámpa. Azt sem tapasztaltam, hogy az útjelző és közlekedési táblák megviccelnék a vezérlést, és a visszaverődő fény miatt lekapcsolna a rendszer.

Ami miatt azért ez még mindig nem ötös, az pár apró, de fontos finomítás amire még szüksége van a kocsinak. Először is, kicsit átestünk a ló másik oldalára, és néha 2-3 másodpercig is eltart, mire az elhaladó autóstársat követően, az üres úton újra visszakapcsolna a rendszer. Értem miért döntöttek így, ha nem tökéletes az algoritmus, inkább legyen extrán óvatos, de azért ezt lehetne jobban is. Másodsorban még mindig nem aktiválták a fényszórók mátrix funkcióit. Fura, hogy a  hardver már több, mint egy éve tudja ezt az ügyes extrát, de a szoftver még most sincs kész. Persze a Tesla hivatalosan soha nem reklámozta, hogy ezek mátrix LED lámpák lennének, de tudjuk, hogy azok, és érthetetlen, hogy miért váltottak a drágább alkatrészekre, ha nem használják azok tudását. Az ötöshöz, pontosabban a csillagos ötöshöz azért ez is kellene.

Az egyik utamról készítettem egy rövid videót is:

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.