„Lépésről lépésre minden telephelyünket a jövőbe vezetjük. Nem akarunk önálló világítótorony-projekteket zöldmezős területeken. Inkább a meglévő üzemeinkbe fektetünk be, hogy azok ugyanolyan hatékonyak és rugalmasak legyenek, mint az újonnan épült gyárak vagy zöldmezős üzemek. Az Audi által választott út hozzájárul az erőforrások megőrzéséhez, és felgyorsítja a fenntartható prémium mobilitás szolgáltatójává való átalakulásunkat” – olvashatók Gerd Walker, az Audi termelésért és logisztikáért felelős igazgatósági tagjának szavai a gyártó azon közleményében, melyben a gyárhálózat elektromos autók termelésére való felkészítésének stratégiáját mutatja be. Az Audi 2026-tól már csak tisztán elektromos autómodelleket fog piacra dobni globálisan, 2033-ra pedig fokozatosan kivezeti minden belsőégésű motoros modelljét a kínálatból. Ahhoz, hogy ez az átállás zökkenőmentes legyen, és a vásárlók számára megfelelő termékkínálatot tudjon nyújtani a vállalat, az úgynevezett 360factory stratégia keretében valamennyi gyárában készülnek majd villanyautók 2029-re. Az Audi e-tron GT gyártása a Böllinger Höfe üzemben Jelenleg két Audi-gyár, a Böllinger Höfe és a brüsszeli üzem gyárt tisztán elektromos autót, a jövő évtől pedig az Audi Q6 e-tron lesz az első teljesen elektromos modell, amely legördül az ingolstadti gyártósorról. Ezután fokozatosan beindul a teljesen elektromos autók gyártása Neckarsulmban, San José Chiapában és Győrben is. 2029-ben minden gyártóüzem legalább egy villanyautót fog gyártani. A helyi viszonyoktól függően pedig a még a kínálatban lévő hagyományos vagy hibrid modellek gyártását a következő évtized elejére fokozatosan leállítják.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 Akkupakk-összeszerelés Brüsszelben Új üzemek csak ott épülnek, ahol további kapacitásra van szükség, mint például Kínában, ahol az Audi és partnere, a FAW jelenleg egy telephelyet épít Changchunban a PPE (Premium Platform Electric) technológiai platformon alapuló modellek gyártásához. Az építkezés 2024 végére fejeződik be, és ez lesz az első olyan autógyár Kínában, ahol csak a teljesen elektromos Audi modellek gördülnek le a sorról. A 360factory stratégia egyébként nem csupán az elektromosításról szól, hanem a gyártási folyamat fejlesztéséről is. A vállalat azt reméli, hogy 2033-ra a mostani felére csökkennek a gyárakhoz köthető költségek, ezt pedig a komplexitás csökkentésével kívánják elérni. Fontos szerepe lesz a digitalizációnak is, például a helyi szerverek által biztosított Edge Cloud 4 Production megoldásoknak. Jelentős fejlesztések várhatóak a fenntarthatóság terén is, továbbá azon is dolgozni fog az Audi, hogy még vonzóbb munkáltató váljon, így jelenleg még rugalmasabb munkaórákra épülő koncepción dolgozik. Elkezdődött az Audi Q8 e-tron sorozatgyártása Az Audi első teljesen átfogó „360gyáraként” az ingolstadti létesítmény mutatja majd az utat a többi üzem fokozatos átalakításához világszerte. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!