Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Majd’ negyed évszázad óta először fordult elő, hogy amerikai autómárka szerezte meg az Egyesül Államokban a prémium szegmensében az első helyet. A Tesla tavaly megverte a BMW-t.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 Jelentős előny Mielőtt megkezdődnek az ilyenkor szokásos hitviták a kommentelők között arról, hogy mi számít prémiumnak és mi nem, a legtöbb ország statisztikái ezt nem az alapján határozzák meg, hogy milyen hosszú a rendelhető extrák listája, milyen minőségűek a felhasznált anyagok, vagy, hogy jár-e komornyik az autóhoz, hanem egyszerűen a fogyasztói ár alapján kategorizálják az azonos méretű és funkciójú járműveket. Tehát egy kukásautó lehet 200 ezer dollár, attól még nem prémium, de a Tesla sem esik ki csak azért, mert a Mercedesen kisebb az illesztési hézag. Az Automotive News Research & Data Center számításai szerint, míg 2021-ben nagyjából 23 ezer autó kellett volna a trónfosztáshoz, tavaly mintegy 158 ezer autóval többet adott el a Tesla az Egyesült Államokban, mint a BMW, és ezzel átvette az első helyet a prémium márkák versenyében. Az eredmény margójára megjegyeznénk, hogy míg minden autógyártó lejelenti a regionális adatait, a Tesla csak globális számokat közöl, ezért az ő adataik becsléseken alapulnak. Az amerikai autóipari szaklap 491 ezerre teszi a Tesla 2022-es eladásait az országban, de mi pontosabbnak érezzük a gyártó adatait évek óta rendkívül precízen megjósoló Troy számait, aki 515 ezret számolt – bár ez a sorrenden nem változtat. Az egyik legfontosabb megállapítás a cikkben megszólaló J.D. Power autóipari elemzőcég részéről, hogy most már nem csak arról van szó, hogy a prémium szegmensben villanyautókat akarnak a vásárlók, hanem, hogy az a cég lett az első, amelyik kizárólag ilyeneket gyárt. Ha valaki a szegmens első helyét akarja megszerezni, akkor most már a Teslát kell megvernie, mégpedig villanyautókkal - teszi hozzá Tyson Jominy, a kutatási terület alelnöke Rekord eladásokat villantott a Tesla mindenhol Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!