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 Majd’ negyed évszázad óta először fordult elő, hogy amerikai autómárka szerezte meg az Egyesül Államokban a prémium szegmensében az első helyet. A Tesla tavaly megverte a BMW-t. Jelentős előny Mielőtt megkezdődnek az ilyenkor szokásos hitviták a kommentelők között arról, hogy mi számít prémiumnak és mi nem, a legtöbb ország statisztikái ezt nem az alapján határozzák meg, hogy milyen hosszú a rendelhető extrák listája, milyen minőségűek a felhasznált anyagok, vagy, hogy jár-e komornyik az autóhoz, hanem egyszerűen a fogyasztói ár alapján kategorizálják az azonos méretű és funkciójú járműveket. Tehát egy kukásautó lehet 200 ezer dollár, attól még nem prémium, de a Tesla sem esik ki csak azért, mert a Mercedesen kisebb az illesztési hézag. Az Automotive News Research & Data Center számításai szerint, míg 2021-ben nagyjából 23 ezer autó kellett volna a trónfosztáshoz, tavaly mintegy 158 ezer autóval többet adott el a Tesla az Egyesült Államokban, mint a BMW, és ezzel átvette az első helyet a prémium márkák versenyében. Az eredmény margójára megjegyeznénk, hogy míg minden autógyártó lejelenti a regionális adatait, a Tesla csak globális számokat közöl, ezért az ő adataik becsléseken alapulnak. Az amerikai autóipari szaklap 491 ezerre teszi a Tesla 2022-es eladásait az országban, de mi pontosabbnak érezzük a gyártó adatait évek óta rendkívül precízen megjósoló Troy számait, aki 515 ezret számolt – bár ez a sorrenden nem változtat. Az egyik legfontosabb megállapítás a cikkben megszólaló J.D. Power autóipari elemzőcég részéről, hogy most már nem csak arról van szó, hogy a prémium szegmensben villanyautókat akarnak a vásárlók, hanem, hogy az a cég lett az első, amelyik kizárólag ilyeneket gyárt. Ha valaki a szegmens első helyét akarja megszerezni, akkor most már a Teslát kell megvernie, mégpedig villanyautókkal - teszi hozzá Tyson Jominy, a kutatási terület alelnöke Rekord eladásokat villantott a Tesla mindenhol Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!