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
auto
2024. 03. 29. péntek

Erősebb motorral és nagyobb akkuval bővíti kínálatát a Citroën

A Citroën ë-C4 és ë-C4 X modellek is megkapják a Stellantis csoport új, erősebb villanymotorját és nagyobb energiasűrűségű akkumulátorát, amelyhez nagyobb hatótáv is jár.

Az új hajtásrendszer 115 kW (156 LE) teljesítményű villanymotort és 54 kWh-s akkumulátort tartalmaz, amellyel az autók WLTP ciklus szerint mért hatótávja 420 kilométerre nő, amely közel 17%-kal több elődjének 360 km-es hatótávjánál.

Az új hajtásrendszer, amely a korábbi állandó mágneses szinkronmotor helyett egy elektromos hibrid szinkronmotort (HSM) tartalmaz, nem leváltja, hanem kiegészíti a jelenlegit, azaz a 100 kW (136 Le) teljesítményű motorral továbbra is megvásárolható lesz az ë-C4 és az ë-C4 X.

Villanyautó teszt: Citroën ë-C4 X

Mindkét változat esetén 100 kW az egyenáramú töltés maximális teljesítménye. A 20%-ról 80%-os töltöttségi szint eléréséhez kevesebb, mint 30 percre van szükség. Az AC fedélzeti töltő szériában 7,4 kW-os egyfázisú, de opcionálisan 11 kW-os háromfázisú töltő is rendelhető.

Az új 54 kWh kapacitású akkumulátor 102 cellából és 17 modulból áll, kompakt méretű és folyadékhűtéses. Minden modell szériában tartalmaz hőszivattyút, ami a megfelelő töltési teljesítményt is elősegíti. Az akku kémiai összetétele is megváltozott, a korábbi 60% nikkel, 20% mangán és 20% kobalt helyett az új nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor nagyobb arányban tartalmaz nikkelt (80% nikkel, 10% mangán és 10% kobalt). Az új összetétel nagyobb energiasűrűséget, ezáltal nagyobb hatótávot eredményez, ezen kívül hosszabb élettartamot biztosít.

Villanyautó teszt: Citroën ë-C4

A 17%-os hatótávnövekedés természetesen nem kizárólag a 4 kWh-val nagyobb akku kapacitásnak köszönhető. Továbbfejlesztették a motor és az akkumulátor hatékonyságát, utóbbinak köszönhetően növekedett az energiavisszanyerés lehetősége, amely elsősorban városi forgalomban gyakorol jótékony hatást a hatótávra. Csökkent az autó tömege, mivel az új akku kisebb méretű és ezáltal kisebb tömegű lett. A hőszivattyús rendszer egy páratartalom-érzékelőnek köszönhetően nagyobb energiahatékonyságú fűtést és légkondicionálást biztosít. A 18” keréktárcsákra A+ kategóriájú gumiabroncsokat szerelnek, ami mérsékli a gördülési ellenállást.

A nagyobb akku és az erősebb motor először a Shine felszereltséggel kerül be a kínálatba, Magyarországon júliustól rendelhetők az új változatok. A Feel és Feel Plusz kivitelek a jól ismert 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotorral és 50 kWh-s akkuval vásárolhatók meg.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.