A Citroën ë-C4 és ë-C4 X modellek is megkapják a Stellantis csoport új, erősebb villanymotorját és nagyobb energiasűrűségű akkumulátorát, amelyhez nagyobb hatótáv is jár.
Az új hajtásrendszer 115 kW (156 LE) teljesítményű villanymotort és 54 kWh-s akkumulátort tartalmaz, amellyel az autók WLTP ciklus szerint mért hatótávja 420 kilométerre nő, amely közel 17%-kal több elődjének 360 km-es hatótávjánál.
Az új hajtásrendszer, amely a korábbi állandó mágneses szinkronmotor helyett egy elektromos hibrid szinkronmotort (HSM) tartalmaz, nem leváltja, hanem kiegészíti a jelenlegit, azaz a 100 kW (136 Le) teljesítményű motorral továbbra is megvásárolható lesz az ë-C4 és az ë-C4 X.
Mindkét változat esetén 100 kW az egyenáramú töltés maximális teljesítménye. A 20%-ról 80%-os töltöttségi szint eléréséhez kevesebb, mint 30 percre van szükség. Az AC fedélzeti töltő szériában 7,4 kW-os egyfázisú, de opcionálisan 11 kW-os háromfázisú töltő is rendelhető.
Az új 54 kWh kapacitású akkumulátor 102 cellából és 17 modulból áll, kompakt méretű és folyadékhűtéses. Minden modell szériában tartalmaz hőszivattyút, ami a megfelelő töltési teljesítményt is elősegíti. Az akku kémiai összetétele is megváltozott, a korábbi 60% nikkel, 20% mangán és 20% kobalt helyett az új nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor nagyobb arányban tartalmaz nikkelt (80% nikkel, 10% mangán és 10% kobalt). Az új összetétel nagyobb energiasűrűséget, ezáltal nagyobb hatótávot eredményez, ezen kívül hosszabb élettartamot biztosít.
A 17%-os hatótávnövekedés természetesen nem kizárólag a 4 kWh-val nagyobb akku kapacitásnak köszönhető. Továbbfejlesztették a motor és az akkumulátor hatékonyságát, utóbbinak köszönhetően növekedett az energiavisszanyerés lehetősége, amely elsősorban városi forgalomban gyakorol jótékony hatást a hatótávra. Csökkent az autó tömege, mivel az új akku kisebb méretű és ezáltal kisebb tömegű lett. A hőszivattyús rendszer egy páratartalom-érzékelőnek köszönhetően nagyobb energiahatékonyságú fűtést és légkondicionálást biztosít. A 18” keréktárcsákra A+ kategóriájú gumiabroncsokat szerelnek, ami mérsékli a gördülési ellenállást.
A nagyobb akku és az erősebb motor először a Shine felszereltséggel kerül be a kínálatba, Magyarországon júliustól rendelhetők az új változatok. A Feel és Feel Plusz kivitelek a jól ismert 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotorral és 50 kWh-s akkuval vásárolhatók meg.