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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Nem maradt következmények nélkül a Tesla és a Ford közös bejelentése

Alig pár napja jelentette be a Ford, hogy csatlakozik a Tesla NACS szabványához, azaz 2025-től a rivális töltőcsatlakozóját használja az autóin, máris bejelentette az első töltőgyártó, hogy vette az adást.

A Ford pedig azt, hogy remek ajándékkal kedveskedik meglévő ügyfeleinek.

Nem kell majd adapter

Bár a legnagyobb töltőhálózattal a Tesla rendelkezik az Egyesült Államokban, azért van jó pár egyéb szolgáltató is az országban, amelyek leginkább CCS1, netán CHAdeMO csatlakozós oszlopokat üzemeltetnek.

A két autógyártó bejelentését követően azonban ez változhat, ugyanis az egyik töltőgyártó, a többek között az ABB támogatását is élvező Freewire most arról adott hírt, hogy a jövőben az NACS csatlakozók is megtalálhatóak lesznek az oszlopaikon. A cég termékei egyébként azzal tűnnek ki a mezőnyből, hogy Boost Charger névre keresztelt oszlopaik egy nagyméretű, 160 kWh-s akkumulátorral is rendelkeznek, így a töltőszolgáltatónak nem kell akkora teljesítményt lekötnie a helyszíneken, mivel két töltés között eltárol annyit az oszlop, amivel a behajtó autó enélkül is megkapja a töltőtípustól függő 150, illetve 200 kW teljesítményt. Ez mind a telepítést, mind az üzemeltetést olcsóbbá teheti.

Freewire Boost Charger, 160 kWh akkuval.

Az Electrek információi szerint 2024 közepétől lesznek elérhetőek az új, NACS képes oszlopok a gyártótól. A műszaki kivitelezést és a költségeket valószínűleg az is segíti, hogy a Tesla tavaly nyilvánosan elérhetővé és ingyenessé tette az NACS szabványt, így annak hozzáadása az oszlopokhoz nem jár licencköltségekkel.

De lesz adapter

A Ford ügyfelei számára 2024-től lesz elérhető a Tesla teljes hálózata, 2025-ben pedig a gyártó az új autókon is NACS-re cseréli a CCS1 csatlakozót. Az autógyártó azonban gondol azokra a Mustang, Transit és F-150 tulajdonosokra is, akik az elmúlt években vettek autót, amelyek értelemszerűen CCS csatlakozóval voltak szerelve. Nekik a jövőben adapter kell majd ahhoz, hogy használhassák a Tesla töltőit.

Egy hasonló adapterrel tudnak majd a CCS1 csatlakozós autók tölteni a Tesla amerikai Superchargerein. Forrás: EVAdept.com

Ezek az átalakítók azonban 150-200 dollárba kerülnek, de ezt a Ford most megspórolja vásárlóinak, mivel a gyártó ígérete szerint észak-amerikai villanyautóik tulajdonosai postán ingyen kapnak majd egy ilyen adaptert, hogy használni tudják a Supercharger hálózatot. Ez vonatkozik minden meglévő, és a 2025-ös átállásig autót vásárló ügyfélre is – írja a Ford Authority.

A Ford az Egyesült Államokban eddig valamivel több, mint 100 ezer villanyautót adott el, így pár millió dollárjába belekerül a nagylelkűség, de valószínű, hogy az ügyfelek hálásak lesznek a lépésért.

A Tesla töltőire vált a Ford

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.