Új hárombetűs megnevezést kell megtanulnunk, ez a PBV, angolul Purpose Built Vehicle, azaz egy bizonyos célra épített jármű. A Stellantistól csábított át egy szakembert ehhez a KIA. Robotaxik kora A KIA egy tavalyi sajtóközleménye a kishaszongépjárművekből és személyszállító kisbuszokból származtatja le a PBV-t, amely azoknak egy sokkal specifikusabb, konkrét célra épített változata. A vállalat ezt azzal kapcsolja össze, hogy az önvezetés és a digitális szolgáltatások, közösségi autómegosztók és robotaxik korában nem biztos, hogy az eddig megszokott járműformák a legideálisabbak.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ A vállalat már megtette az első lépéseket ezen a piacon, amikor a Niro előző generációjából Niro Plus néven egy Koreának szánt taxit gyártott. Hasonlóan egy meglévő hazai modellt épít át a Ray MUV, ami egy együléses, ám teljesen sík kabinnal/raktérrel rendelkező jármű. KIA Ray MUV Később azonban dedikált flottát terveznek, amely az alapjaitól erre a célra lesz fejlesztve. Így lesz kis, közepes és nagyméretű önvezető kisbusz és kisteherautó is majd a kínálatban. A vállalat szerint a PBV a jelenlegi furgonok (LCV) természetes fejlődési iránya, és céljuk, hogy 2030-ra ebben az üzletágban világelsők legyenek – kimondva-kimondatlanul letaszítva a Fordot a trónról. Elöl csak egy ülés van – legalábbis amíg nem lesz teljesen önvezető az autó – a felszabaduló helyet pedig attól függően használják ki, hogy taxi, vagy teherszállító gyártása a cél. A vállalat most ehhez a feladathoz találta meg európai vezetőjét, Pierre-Martin Bos személyében, aki 24 évet töltött a Stellantisnál – illetve elődmárkáinál – és legutóbb az üzleti ügyfelekért felelt a közel-keleti és afrikai régióban. A francia szakember gépészmérnök végzettségű, de komoly kishaszongépjármű tapasztalattal is bír Fiatos éveiből, most pedig a Kia Europe PBV üzletágának vezetője lett – írja a vállalat sajtóközleménye. Bemutatkozott a Kia Niro Plus 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!