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 Tíz hónappal azután, hogy a Pepsi használatba vette az első Tesla Semi nyergesvontatót, végre független méréseket kaptunk a kamionok teljesítményéről. Az adatok viszonylag nagy szórást mutatnak, egyes fuvarok esetében a hatótáv elmarad a Tesla 500 mérföldes hatótáv ígéreteitől, de a fuvarok többségében ennél jóval kisebb köröket kell megtenni, a telephelyen pedig bőségesen jut idő utántöltésre. Fotó: runonless.com Az NACFE (North American Council for Freight Efficiency) három Tesla Semit követ szeptember 11 és 28 között, tehát még a tesztsorozat felénél sem járunk. A járművek által megtett kilométerek, a kamionok sebessége és akkumulátor töltöttsége böngészhető a Run on Less weboldalán. Az eddigi legeket tekintve van olyan nap, amikor egy kamion 1297 kilométert teljesített, és olyan is, amelyik 8 fuvart hajtott végre egy nap alatt. Természetesen a Pepsi telephelyére visszaérve töltőre is teszik a vontatókat, de egy 8 órás műszakot töltés nélkül is képesek letudni a kamionok. Az első napon az egyik kamion akkumulátorát alaposan kihasználták. Éjszaka, 0:20-kor tele akkuval indult, majd 7:15-kor 607 kilométer megtételét követően 1,6%-os töltöttséggel érkezett vissza a telephelyre. A tipikus használat persze nem ilyen, általában 300-500 kilométeres fuvarokat tesznek meg a járművek és ezt követően 15-50%-kal visszaérkezve egy rövid töltés után újra munkába állnak. Az adatokat böngészve olyan fuvart is találunk, amikor a teherautó 97%-os töltöttséggel indulva 617 kilométer után még 17%-os töltöttséggel érkezett vissza. A járművek jellemzően autópályán közlekednek, így a sebességük, amikor mozgásban vannak, gyakran szinte végig 95-100 km/h között alakul. A hőmérséklet általában 15-35 ºC között mozog. A terhelésről Mike Roeth, az NACFE illetékese elmondta, hogy nem chipset, hanem üdítőt szállítanak a teherautók, így össztömegük általában 80.000 font, azaz 36 tonna körül alakul. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!