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
auto

BMW: a Tesla lemaradt tőlünk akkutechnológiában

elektromosautó-akkumulátor

Rossz híreink vannak Elon Musk cégének, a BMW szerint ugyanis nemhogy ők lennének lemaradva a Teslához képest akkugyártás terén, hanem az austini cégnek kell felzárkóznia hozzájuk.

Mesterszakácsokhoz hasonlították magukat a bajorok.

Magabiztosak

Milan Nedeljkovic a BMW igazgatótanácsának gyártástechnológiáért felelős vezetője az Automotive News Europe iparági szaklapnak nyilatkozott a napokban, és a fenti kijelentés is tőle származik. Amikor arról kérdezték a szakembert, hogy mit terveznek annak érdekében, hogy behozzák akkutechnológiai lemaradásukat a Teslával szemben, Nedeljkovic úgy reagált, hogy szerintük pont fordítva áll a helyzet, és az amerikaiak maradtak le tőlük.

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

Megmutatta forradalmi újdonságát a BMW, amit hazánkban fog gyártani

A BMW akkumulátort ugyan maga nem gyárt, megközelítésük az, hogy nekik az akkutechnológiát és kémiát, a receptet kell előállítaniuk fejlesztőközpontjaikban, aztán akkugyártó-partnereikre bízzák a gyártást. Ezzel a szakember szerint megvédik magukat a nagyon volatilis akkugyártás problémáitól.

Ha valami jót akarsz főzni, akkor ahhoz egy jó recept kell, mert az dönti el milyen íze lesz az ételnek. Mi fejlesztjük a receptet, ami ebben az esetben az akkukémia illetve a cella fizikai felépítése – nyilatkozta Nedeljkovic.

A vállalat fejlesztés alatt álló 46 milliméter átmérőjű cellái fizikai méretükben nagyon hasonlóak a Tesla új 4680-asaihoz, ám azoktól eltérően két méretben, 80 helyett 95, illetve 120 milliméter magasságban készülnek majd. Arról egyelőre nincs információ, hogy a BMW is szárazelektródás technológiával kísérletezik-e, vagy hagyományos megoldást választott. A gyártást a cég partnerei a CATL, illetve a Debrecen mellett is akkugyárat építő Eve Energy fogják megkezdeni 2025-ben, a Neue Klasse modellsorozathoz. Az új cellákkal a vállalat 30 százalékkal magasabb hatótávokat és 270 kilowattos töltést ígér.

A Tesla 4680-as celláinak első generációja már több, mint egy éve gyártásban van, és már több, mint 20 millió darab készült belőlük, ám ezek energiasűrűségben még valamivel elmaradtak a nagyobb mennyiségben használt, a Panasonic és az LG által szállított 2170-esekhez képest.

Elkészült a húszmilliomodik Tesla 4680-as cella

Az amerikai vállalat első teljesen saját fejlesztésű akkumulátorai újfajta szárazelektródás eljárással készülnek, amely azzal kecsegtet, hogy energia és vízigénye, környezeti lábnyoma, illetve a gyártáshoz szükséges helyigénye töredéke a hagyományos nedves technológiához képest, és az agresszív és súlyosan mérgező NMP vegyületet sem kell alkalmazni elkészítésükhöz. Az új technológia azonban számos gyermekbetegséggel küzdött, ami a gyártás ütemét is hátráltatta eddig. Az amerikai autógyártó nemrég kezdte meg a cellák második generációjának gyártását a Cybertruckhoz, amely már a hírek szerint 10 százalékkal magasabb energiasűrűséggel bír, és gyártása is gyorsabb.

A kínai akkugyártó rátesz még egy lapáttal Debrecenben

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.