Ahogy arról a minap beszámoltunk a Toyota komoly villanyautó-offenzívával készül Európának, ahol az elektromos átállás sebessége meglepte a gyártót. A jelenlegi egy, nem túl sikeres típust a következő pár évben további öt, a várakozások szerint jóval ütőképesebb modell egészíti majd ki. És még az is lehet, hogy helyben készülnek majd. Fordulópont Az Automotive News Europe híre szerint 2023 első tíz hónapjában a Toyota és prémium márkája a Lexus együttesen mintegy 18 ezer tisztán elektromos autót adott el Európában, ami a konszern teljes forgalmának mindössze 2,4 százaléka volt. Ezzel szemben a kontinens újautó-piacán a villanyautók részesedése már meghaladja a 15 százalékot.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 Innen szép nyerni, mondják, és a Toyota pontosan erre készül, azt tervezik, hogy a hat modell segítségével 2026-ban már 250.000 teljesen elektromos személyautót adnak el Európában, ami a teljes forgalmuk ötödét teszi majd ki. Az információk nem kisebb embertől, mint Nakata Yoshihirotól, az autógyártó európai vezérigazgatójától származnak, aki egy brüsszeli médiarendezvényen beszélt erről az újságíróknak. Toyota FT-3e – ez lesz az új villanyautók technológiája A cégvezető azt is elárulta, hogy ez a mennyiség már elég lehet arra, hogy megfontolják a modellek helyi gyártását az import helyett. Mindig is azt mondtuk, hogy az elektromos járművek helyi gyártása akkor következhet be, ha elegendő és tartós kereslet van irántuk. Úgy gondoljuk, hogy ez a pillanat ebben az időszakban jöhet el – nyilatkozta Nakata. A Toyotának az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Törökországban vannak a régióban gyárai, de egyelőre valószínűleg kínai (BYD) és indiai (Suzuki Maruti) partnereinél készülnek majd az új modellek. Ha azonban jól fogynak az európai piacon, akkor átválthatnak a helyi gyártásra. Két új elektromos autóval készül a Toyota Európának Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!