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 Az elmúlt napokban több olvasónk keresett meg minket az új állami támogatás kapcsán azzal, hogy a Tesla valamelyik járművét nézte ki vállalkozásának, de kicsit bajban van a pályázati anyaggal, mert hiányzik egy fontos adat. Megkérdeztük a magyar képviseletet, mit tudnak tenni az ügyben. Mennyi az annyi Oldalunkon már többször foglalkoztunk azzal, hogy az elektromos autók egyik legfontosabb paramétere, az akkukapacitás sehol sem szerepel a magyar forgalmiban, illetve a törzskönyvben. Ez a használtpiacon fokozott probléma lesz a jövőben, mivel, ha csak az autó típusjelzésének nem része az adat, legfeljebb a tippelőóra hatótáv kijelzéséből tud következtetni az érdeklődő arra, hogy vajon melyik modellváltozattal áll szemben. Legfontosabb tudnivalók a villanyautós állami támogatásról Az új, vállalkozásokat megcélzó állami támogatás kapcsán viszont nagyon is gyakorlati probléma lett ez az újautó-piacon is, ugyanis a pályázat egyik alapfeltétele, hogy nyilatkozni kell a kiszemelt típus akkukapacitásáról. A támogatás mértéke is, sávos rendszerben, ehhez van kötve. Vállalkozók: hülyeség villanyautót venni? Ez, faramuci módon, pont a magyar piac két legnagyobb darabszámban értékesített elektromos típusát, a Tesla Model Y-t, illetve testvérét a Model 3-at érinti, hiszen a Tesla a régi Model S100 kivezetése óta felhagyott az akkukapacitás megjelölésével, ráadásul ezt az adatot se a hivatalos dokumentációkban, sem a cég weboldalán nem teszik közzé egyik típusról sem. Ezeket a villanyautókat vették a magyarok tavaly A potenciális vásárlók már csak azért is aggódnak, mert a pályázat olyan autót is támogathat, amelyet 2023. december 9. és a pályázat benyújtása között helyeztek forgalomba, így viszont előfordulhat, hogy valaki hiába vásárolt úgy autót, hogy azt hitte elnyerheti a pénzt, később akár a hiányosan benyújtott pályázati anyag is kizáró tényező lehet. Minden típus megfelel Kérdésünkre Paszternák Dániel, a magyar Tesla képviselet vezetője elmondta, hogy tudnak a problémáról, folyamatos az egyeztetés erről házon belül, és február 5-ig, a pályázat indulásának időpontjáig, mindenképpen találnak valami megoldást rá. A magyar Tesla szalon vezetője azt is elmondta, hogy természetesen, amint megvan a megfelelő dokumentum, amit ehhez rendelkezésre tudnak bocsájtani, ezt utólag a korábban, december 9-óta vásárolt, a pályázatban résztvevő autók tulajdonosainak is rendelkezésre tudják majd bocsájtani. A hazai képviselet egyébként azt is megerősítette, hogy mindegyik Tesla megfelel a pályázat legmagasabb támogatási sávjánál szereplő minimum 59 kWh bruttó akkukapacitás kitételének, beleértve a Model 3 és Y kisakkus változatait is. (A Model S és Model X a személyautó kategória maximum nettó 20 millió forintos vételár kritériumának nem felel meg, így kiesik a mostani pályázatból – tesszük mi hozzá.) Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!