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 A The Korean Car Blog által megszerzett belsős tervek szerint az EV8 néven érkező tisztán elektromos meghajtású szedánt szánja a Stinger utódjaként a Kia. A modell sorozatgyártása 2026-ban indul a dél-koreai vállalat 3-as számú létesítményében Hwaseong városában. A Stinger GT-t aligha kell bemutatni bárkinek is, a 4,8 méter hosszú, sportos, izmos kiállású szedán a márka piaci pozícióját volt hivatott magasabbra tornázni – 2017-es megjelenésekor a valaha gyártott legdrágább és legerősebb Kia volt, ez utóbbi címet pedig meg is tartotta a cég E-GMP padlólemezre épülő villanyautós offenzívájáig, egészen pontosan az EV6 GT bevezetéséig. 2022-ben azonban a gyenge eladások miatt a modell kivezetése mellett döntött a Kia, 2023 tavaszán pedig le is állították a Stinger gyártását. Kia Stinger Ha hihetünk a kiszivárgott dokumentumoknak, akkor a sportszedán elektromos utódja más műszaki alapot kap, mint amit az EV-sorozat jelenleg kapható két modellje, az EV6 és az EV9 használ. Az E-GMP helyett a belső körökben jelenleg GT1 kódnéven futó EV8 az úgynevezett eM platformra épül. A Kiánál ez lesz az első modell a kizárólag villanyautókhoz tervezett műszaki architektúrán, de a Hyundai Csoporton belül korábban felavatják: úgy tudni, hogy a Genesis GV90 alatt mutatkozik be 2025-ben. Villanyautó teszt: Kia EV9 e384 AWD A The Korean Car Blog néhány műszaki adatról is beszámolt. Az EV8 a Kia által használt eddigi legnagyobb akkumulátort kapja 113,2 kWh kapacitással, s ezzel akár 700-800 kilométert is el tud menni egy töltéssel, bár azt nem tudni, hogy ezt mely mérési szabvány szerint értik. Az autóba egy 200 kW-os, és egy 250 kW-os villanymotort is beszerelnek, az így kapott 450 kW-os csúcsteljesítmény pedig a legmagasabb lesz a márka kínálatában. Érkeznek azonban kevésbé vad verziók is, a belépő szintű típus állítólag csupán egyetlen 160 kW-os erőforrást használ majd, valamint egy 320 kW-os kétmotoros változat is piacra kerül. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!