PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= A legfrissebb norvég téli hatótávteszten mindenkit megvert a HiPhi Z, egy szinte ismeretlen kínai villanyautós startup sportos modellje, amely 522 kilométer megtételére volt képes. Sokáig nem örülhettek a sikernek. Felfüggesztették Hat hónapra felfüggesztette működését a HiPhi, a magát a prémium kategóriába pozicionáló kínai villanyautó-gyártó, amely nemrég azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a norvég autóklub szokásos téli, lemerülésig tartó tesztjén az összes többi típusnál messzebb jutott legújabb HiPhi Z nevű modelljük. HiPhi Z A típus egy 120 kWh-s cell-to-pack (CPT), azaz modulok nélkül közvetlen a pakkba helyezett cellákkal gyártott aksit hordoz az utastér alatt, és hivatalos 555 kilométeres WLTP hatótávjához képest csak alig kevesebb, 522 kilométert tudott megtenni a norvég télben, amivel a tesztben szereplő összes neves márkát maga mögött hagyta. Legyőzték a Teslát az idei norvég téli hatótávteszten A HiPhi egyébként három további modellel is rendelkezik, és az elmúlt három évben évi 4200-4800 autót tudtak értékesíteni. Most a Car News China arról számolt be, hogy előreláthatólag hat hónapra felfüggesztik a gyártást, mivel a csőd szélén táncol a vállalat. Ami ennél is rosszabb hír, az az, hogy a fizetésekkel is bajban vannak. Jó pár hetes késéssel, de a hónap végéig kifizetik a januári fizetéseket, de egyelőre még nem tudják, hogy mikor tudják elutalni az alkalmazottaknak a felfüggesztésig szóló 18 napnyi februári juttatást. HiPhi X Az autógyártó arról tájékoztatta a munkatársakat, hogy február 18. és március 18. között bérük 70 százalékát kapják majd csak meg, utána pedig a kínai kötelező minimálbér összege jár majd csak. Aki pedig társadalombiztostást is szeretne fizetni, annak február 25-ig fel kell mondania, mert ők azt nem fogják tudni kifizetni, viszont, ha a munkatárs technikailag állományban marad, akkor magának sem fizetheti. Ez semmiképp nem túl bíztató, és valószínűleg a munkaerő elvándorlásához fog vezetni, ami megnehezítheti majd az újraindulást. HiPhi Y A vállalat, amely nemrég jelent meg a norvég piacon és épp a német forgalmazásra készült, már február 12-én bezárta kínai boltjait. A HiPhi egyébként saját gyárral nem rendelkezik, a Kia egyik üzeme végez nekik bérgyártást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!