Úgy néz ki, a Panasonic is elkészült az új akkucellájával és a felújított üzem gyártásra kész – írja a vállalat sajtóközleménye. Az első mintapéldányokat megküldték ügyfeleiknek és a visszajelzésükre várnak. Hamarosan indulhat a sorozatgyártás. Mintaüzem Bár, a jelenlegi információk szerint a Panasonic cellája hagyományos, nedves eljárással készül majd, az eddigieknél sokkal nagyobb cellaméret számos kihívást jelent az akkugyártóknak, így szükség volt a cég 30 éves tapasztalatára a hengeres cellák terén – írja a vállalat. Így talán érthető, hogy a termelést egy otthoni, japán üzemben kezdi, mielőtt más gyárikban is megjelenik a termék.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 Késik a Panasonic új akkumulátora A Wakayama településen található üzemet kifejezetten az új cella gyártásához újították fel, és mostanra végeztek a gyártósorok telepítésével és a sorozatgyártás előkészítésével. A felújított gyár Wakayamában. Az új cellákat eredetileg egy évvel korábbra vártuk, de a japán vállalat tavaly májusban azt mondta, még nem elégedettek a teljesítménnyel, inkább eltolják a premiert. A Panasonic már megküldte az első mintapéldányokat autóipari ügyfeleinek, és ha ők elégedettek a minőséggel, akkor kész a gyártás megkezdésére. Nemcsak a japán vállalat, versenytársa az LG Energy Solution is készül a saját 4680-as cellájával. Az ő gyáruk elvileg már tavaly év végére elkészült, de a sorozatgyártás csak idén decemberre ígérik. A koreai cég is sokat vár az új cellaformátumtól, szerintük ez egy game changer, amely megváltoztatja az akkupiacot. A 4680-as elnevezés a cella fizikai méreteire utal, amely 46 milliméteres átmérőjével és 80 milliméteres magasságával ötször annyi energiát tud tárolni, mint a jelenleg legnépszerűbb 2170-es hengeres cella. Így kevesebb kell belőle egy-egy autóba és könnyebb, illetve nagyobb energiasűrűségű lehet az akkupakk is. A Tesla jelenleg a formátum harmadik generációjának gyártására készül az év utolsó negyedében, amely már mind az anód, mind a katód oldalán szárazelektródás eljárást használ, ami jelentősen csökkenti a beruházás és a gyártás költségeit, valamint víz és energiaigényét, és mentes a mérgező NMP oldószertől is. Felzárkózott a Tesla új akkucellája az élvonalhoz Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!