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
auto
2024. 09. 17. kedd

Visszavágja akkugyártási terveit a Volkswagen

elektromosautó-akkumulátor

A Volkswagen Csoport még a Diess érában, 2021 márciusában jelentette be nagyszabású akkugyártási terveit, amelyek segítségével saját lábra állna, vagy legalábbis nagyrészt saját forráson alapulna a cég akkuellátása.

De ahogy minden korábbi terv, az új vezetés alatt ez is változik.

Félig tele

A Volkswagen eredeti tervei szerint Európában hat darab, egyenként évi 40 GWh gyártási kapacitású akkugyárat terveztek építeni, amely a csoport autógyártásnak 80 százalékát látná el a saját fejlesztésű, egységes, Unified Cell névre keresztelt akkumulátorukkal, amely képes különböző akkukémiák befogadására is.

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

A vállalat azonban nem ad el annyi villanyautót, amennyit tervezett, és egyelőre még egyetlen autójukban sincs ilyen saját gyártású cella. Állítólag a 25 ezer eurós ID.2 család lehet az első, amelyet 2026 elején már ezzel szerelnek.

Így az akkugyárak is lassabban épülnek, egyelőre csak a legelső, a német Salzgitterben található gyár áll és a második spanyol üzem van építés alatt.

A VW kiterítette a kártyákat, így erednek a Tesla nyomába

Úgy néz ki azonban, hogy még ebből a tempóból is visszavesznek, Salzgitter eredetileg tervezett kapacitását ugyanis megfelezhetik.

A Volkswagen technológiai vezetője Thomas Schmall a múlt héten ugyanis egy olyan diát mutatott az üzem dolgozóinak, amely szerint már nem kettő, hanem csak egy darab 20 GWh-s gyártósort terveznek az üzembe, a második megépítését egyelőre ismeretlen ideig elhalasztják.

Akkucsomag-szétszerelés Salzgitterben

A vállalat szóvivője csak annyiban kommentálta az értesüléseket, hogy az üzem a terveknek megfelelően még 2025-ben megkezdi a termelést, a további kapacitásnövekedést pedig a kereslet határozza majd meg.

A szakszervezet azonban az alkalmazottak elleni „hadüzenetnek” titulálta a lépést.

Mint a napokban kiderült, a Volkswagen Csoportnak a már folyamatban lévő 10 milliárd eurós megtakarítási programot 14 milliárdosra kell növelnie, ezért a cég nem zárta ki egy vagy két német üzem bezárását.

Legalább egy német gyárát bezárja a Volkswagen

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.