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
auto

Visszavágja akkugyártási terveit a Volkswagen

elektromosautó-akkumulátor

A Volkswagen Csoport még a Diess érában, 2021 márciusában jelentette be nagyszabású akkugyártási terveit, amelyek segítségével saját lábra állna, vagy legalábbis nagyrészt saját forráson alapulna a cég akkuellátása.

De ahogy minden korábbi terv, az új vezetés alatt ez is változik.

Félig tele

A Volkswagen eredeti tervei szerint Európában hat darab, egyenként évi 40 GWh gyártási kapacitású akkugyárat terveztek építeni, amely a csoport autógyártásnak 80 százalékát látná el a saját fejlesztésű, egységes, Unified Cell névre keresztelt akkumulátorukkal, amely képes különböző akkukémiák befogadására is.

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

A vállalat azonban nem ad el annyi villanyautót, amennyit tervezett, és egyelőre még egyetlen autójukban sincs ilyen saját gyártású cella. Állítólag a 25 ezer eurós ID.2 család lehet az első, amelyet 2026 elején már ezzel szerelnek.

Így az akkugyárak is lassabban épülnek, egyelőre csak a legelső, a német Salzgitterben található gyár áll és a második spanyol üzem van építés alatt.

A VW kiterítette a kártyákat, így erednek a Tesla nyomába

Úgy néz ki azonban, hogy még ebből a tempóból is visszavesznek, Salzgitter eredetileg tervezett kapacitását ugyanis megfelezhetik.

A Volkswagen technológiai vezetője Thomas Schmall a múlt héten ugyanis egy olyan diát mutatott az üzem dolgozóinak, amely szerint már nem kettő, hanem csak egy darab 20 GWh-s gyártósort terveznek az üzembe, a második megépítését egyelőre ismeretlen ideig elhalasztják.

Akkucsomag-szétszerelés Salzgitterben

A vállalat szóvivője csak annyiban kommentálta az értesüléseket, hogy az üzem a terveknek megfelelően még 2025-ben megkezdi a termelést, a további kapacitásnövekedést pedig a kereslet határozza majd meg.

A szakszervezet azonban az alkalmazottak elleni „hadüzenetnek” titulálta a lépést.

Mint a napokban kiderült, a Volkswagen Csoportnak a már folyamatban lévő 10 milliárd eurós megtakarítási programot 14 milliárdosra kell növelnie, ezért a cég nem zárta ki egy vagy két német üzem bezárását.

Legalább egy német gyárát bezárja a Volkswagen

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.