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
auto
2024. 09. 19. csütörtök

Jövő héten szavazhat az EU a kínai autók büntetővámjának ügyében

üzlet

Bár a végleges döntés csak novemberre várható, szeptember 25. sorsdöntő lehet az EU új vámtarifái kapcsán.

Egyáltalán nem biztos, merre billen a mérleg nyelve.

Minősített többség

Akár már most szeptember 25-én megtarthatják azt a szavazást, amely bebiztosíthatja a novemberre tervezett új vámszabályok életbelépését – írja az Automotive News Europe. A szaklapnak névtelenségbe burkolódzó Uniós források súgták meg, hogy bár még a dátum változhat, az illetékesek jövő héten szeretnék rövidre zárni a belső vitákat.

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

Mint ismeretes, az Európai Unió még tavaly év végén kezdte meg azt a vizsgálatot, amely már előzetes eredményei alapján is megerősítette a gyanút, hogy a kínai állam több jogcímen is a nemzetközi versenyjogi szabályokkal ellentétes támogatásban részesíti villanyautó-iparát, ezzel nehezítve a külföldi versenytársak életét.

A kínai fél tagadja a vádakat és a WTO-hoz fordult.

A WTO-hoz fordult Kína az európai extra vámok miatt

Az Unió azonban már most bejelentette, hogy 21, illetve 38 százalékos kiegyenlítő vámot szabna ki egyes autógyártók európai importjára, míg mások egyedi elbírálással ennél kedvezőbb vámtételeket kaptak, ha bizonyítani tudták, hogy a feltételezettnél csak kisebb támogatásban részesültek.

Tovább csökkenti az EU a Tesla és a Geely vámtételeit

A végső döntés novemberre várható, amikor elkészül a végleges vizsgálati jelentés, ám az Unió már jövő hét szerdán tarthat egy szavazást, ami bebiztosíthatja, merre halad a folyamat.

Az ellenzőknek ráadásul elég magas a küszöb:

a szabályok szerint minősített többségnek, legalább a tagállamok 65 százalékának, azaz 15 országnak blokkolni kellene a döntést, ha meg akarják akadályozni.

A lap információi szerint Németország és Szlovákia tiltakoznak a leghangosabban, mert az ő exportjukat sújthatja leginkább, ha Kína hasonló ellenlépést vezet be. Emellett Spanyolország tűnik még billegőnek és kezdeményezheti a büntetés felülvizsgálatát.

Ennyi ellenszavazat azonban önmagában még kevés, így most az a kérdés, tud-e a trio még szövetségeseket szerezni.

Beütött az EU vám, nem állapodtak meg Kínával

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.