Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Nem sikerült a mentőakció, 2025 február utolsó napján végleg bezár az Audi brüsszeli gyára. Évtizedek óta először zár be gyárat a Volkswagen Csoport Európában. Vége Akárcsak a Ford saarlouis-i üzeme esetén, hónapokig keringtek a pletykák és több kínai autógyártót, illetve helyi alternatívákat is hírbe hoztak, végül azonban nem talált befektetőt az Audi a brüsszeli gyárára. A vállalat így hivatalosan is bejelentette, hogy 2025.02.28-án bezár az üzem és 3000 ember munkahelye szűnik meg. Az Audi kedden tájékoztatta a szakszervezetet és az üzemi tanácsot a szomorú fejleményről, de azt is hozzátették, hogy február végéig nem terveznek elbocsátásokat. Forrás: Audi A vállalat beszámolója szerint összesen 26 érdeklődő volt a gyárra, de egyikőjük sem tudott letenni életképes és fenntartható koncepciót az asztalra – írja az Automobilwoche. Gazdag történelem A mai gyár helyén az első üzemet 1948 szeptemberében kezdték el építeni és 1949 áprilisában egy mára már elfeledett amerikai márka, a Studebaker autói kezdtek el legördülni a futószalagról. Forrás: Audi A Volkswagen 1954-ben tette be a lábát a létesítménybe, amely a Bogár, a Transporter és a Volkswagen Karmann Ghia mellett egy szintén régen kihunyt márka, a Packard, illetve a ma már a Volkswagen konszernhez tartozó Porsche modelleket is épített. A német konszern 1970 végén vette át hivatalosan is az üzemet. Forrás: Audi Az évtizedek során több millió autót gyártottak itt, köztük Golfot, Lupót, Polót, valamint a konszern más márkáit és típusait, például a Seat Toledot. Forrás: Audi 2007-ben került az Audi logója a gyár falára, de persze az A3 Sportback mellett azért tovább folyt a Golfok és Polók gyártása is. A brüsszeli gyár 2011-ben egy Audi A1-gyel ünnepelte hétmilliomodik autóját, a nyolcmilliót pedig 2021 novemberében ünnepelték. Forrás: Audi 2018-ban kezdődött meg az utolsó modell, az Audi Q8 e-tron (korábban simán csak e-tron) gyártása az üzemben, amely jövő év februárjában ér véget. A következő generáció állítólag már Dél-Amerikából érkezik. Cáfol a Nio, eszük ágában sincs belga Audi gyárat venni Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!