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 Könnyen lehet, hogy az utolsókat rúgja a Hyvia, miután a cég megmentését célzó jogi eljárás első köre sikertelenül zárult január végén. Még nincs minden veszve, de Luca de Meo, a Renault Csoport vezérigazgatója meglehetősen pesszimista a jövőt illetően. A Hyvia a francia autógyártó konszern, és az amerikai Plug Power által közösen, 2021-ben alapított leányvállalat, amelyet hidrogén-üzemanyagcellás kisteherautók fejlesztésére, gyártására és értékesítésére hoztak létre a partnerek. A vállalat elindulását követően három hidrogénhajtású járművet is bemutatott, és tavaly a franciaországi Auvergne-Rhône-Alpes régió képviselőivel is aláírt egy együttműködést, aminek köszönhetően megjelenhetett néhány kisteherautó az utakon, de hatalmas kereslet sosem mutatkozott a Hyvia termékeire. A cég tavaly év végén jelentette be fizetésképtelenségét. Az ezt követő, a vállalat átszervezését és stabilizálását célzó eljárás január 31-én sikertelenül zárult, ám néhány héttel meghosszabbították, így a Hyviának maradt pár napja befektetőt találni. Íme a Renault hidrogénhármasa A cég nehézségein viszont valószínűleg még ez sem enyhítene sokat, Luca de Meo ugyanis beismerte, hogy a hidrogén-ökoszisztéma a támogatások és kutatási projektek ellenére a vártnál sokkal lassabban fejlődik. A H2 innovációkhoz szükséges jelentős összegű befektetések megtérülését pedig rontja, hogy nincs kereslet a termékekre. Az electrive.com beszámolója szerint a vezérigazgató azt is hozzátette, hogy véleménye szerint a hidrogén fontos szerepet játszik majd a nagyobb teherautók hajtásában és az acélgyártás környezeti lábnyomának csökkentésében, de a kisteherautók szegmensében jelenleg nincs piaca. Ennek ellenére nem zárja ki a lehetőségét, hogy a Flexis (a Renault és a Volvo Csoport közös leányvállalata) fejlesztésében készült furgonok megkapják a Hyvia üzemanyagcellás hajtásrendszerét – elvégre a technológia már kész van. Bemutatkoztak a Renault és a Volvo közös furgonjai Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!