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
auto
2024. 11. 22. péntek
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

Személyes történet rovatunkban ezúttal nem egy villanyautós, hanem egy elektromos autót üzemeltető vállalkozás osztja meg az e-mobilitás irányába tett első lépésük mögötti részleteket. Az Árgus-Security Vagyonvédelmi Kft. a kivonuló autói egyikét cserélte le egyelőre teszt jelleggel, de nem lepődnénk meg, ha hamarosan megválnának a többi füstös autójuktól is.

Mióta jársz villanyautóval? Miért döntöttél úgy, hogy elektromos autóra váltasz?

Cégünk működtetése során folyamatosan keressük a költséghatékony, innovatív, újszerű, környezettudatos megoldásokat.
Távfelügyeleti kivonuló járőrtevékenységünk végzéséhez elengedhetetlen az autóflotta fenntartása, ennek során pedig a flottán belüli időszakos megújítás.
A villanyautók, valamint a kiszolgáló infrastruktúrák jelenlegi fejlettségi szintje, illetve a bekerülési és működési költségek megfelelő konstrukciókkal kialakítható mértéke már alternatívát jelent a hagyományos belső égésű motorokkal működő járművek kiváltására. Ha nem is minden működési területen, de bizonyos lokálisan szervezett feladatellátások során mindenképpen.
Ezért döntöttünk úgy, hogy beszerezzük első ilyen járművünket. Az üzemeltetés során szerzett tapasztalatok alapján döntünk a további beszerzésekről.

Mi volt az a pont, amikor rájöttél, hogy ez a jövő?

Az előzetes költségszámítások alapozták meg a villanyautó céges használhatóságát. Úgy kalkuláltunk, hogy egy hagyományos gépkocsi üzemeltetéséhez képest minimálisan 20-38%-os megtakarítás lesz majd elérhető, természetesen a mai energiaárakat figyelembe véve. A szervizciklusok költségeiben mutatkozó csökkenések még inkább javíthatják ezt az adatot.
Mivel az elérhető árú villanyautók jelenlegi, két töltés közötti futásteljesítménye korlátozza a felhasználhatóságot, ezért csak bizonyos feladatokra tudjuk igénybe venni. Véleményünk szerint ez még korlátozza a nagyarányú elterjedést. Minden más tekintetben azonban kiváló alternatíva, főleg a környezeti terhelés radikális csökkenése miatt.

Mi jellemző a mindennapi közlekedésedre? Hány km-t mégy egy nap általában?

A villanyautónkat Budapest területén használjuk kivonuló járőrszolgálati tevékenység végzésére, illetve napi ügyintézési feladatok végrehajtására.
Ez azt jelenti, hogy a II. kerületi központunkból indulva elsősorban a riasztási helyszínekre kell normaidő alatt kiérkezni. Naponta 5-7 ilyen kivonulást teljesít a jármű, oda-vissza 10-től 30 km-ig terjedő útvonalakon.
Az ügyintézői feladatokat igyekszünk összevonni, ennek megfelelően 3-4 ügyintézési helyszínt szervezünk egy körbe.
Napi átlagban a villanyautó futásteljesítménye 160-200 km, aminek egy feltöltéssel meg is tud felelni.

Mi volt a leghosszabb út, amit villanyautóval tettél meg?

Mivel az autót csak erre a feladatra vettük, hosszabb, a hatótávon kívüli utakra nem megyünk vele.

Milyen autót használsz? Miért erre a típusra esett a választásod?

Egy Nissal LEAF gépkocsit lízingelünk jelenleg, abból is a nagyobb kapacitású, 30 kWh-ás változatot. Ez az első ilyen gépkocsink. A választásnak leginkább szubjektív indokai voltak, de természetesen a jármű bekerülési ára is szerepet játszott.

Hol és mikor töltöd leggyakrabban a villanyautód? Tudod-e otthon tölteni az autód?

A jármű töltését leginkább az irodaházunkban, gyorstöltési lehetőséggel kialakított parkolóhelyen végezzük, mely a II. kerületi Lövőház utcában található. Szerencsére a közvetlen közelünkben 2 db nyilvános villámtöltő is épült, ezek azonban többnyire foglaltak.

A vásárlás előtt készítettél-e gazdaságossági/megterülési számítást, mi volt annak az eredménye, s az mennyire igazolódott be a valóságban?

Természetesen készültek számítások, mint minden nagyobb beruházást megelőzően. Tekintettel arra, hogy ugyanazon feladatok ellátására eddig hagyományos gépkocsikat használtunk, így volt megfelelő összehasonlítási alapunk. A számítások mindenképpen megtakarítást jeleztek elő, melynek mértéke a már említett legalább 20%-os arányt mutatta. A pontosabb adatok, majd az éves szervizciklus letelte után válhatnak elérhetővé.

Ha egy dolgot kellene kiemelni a villanyautózással kapcsolatban, akkor mi lenne az?

Az előremutató technológia.

A következő autód is elektromos lesz?

Igen.

További személyes történetek

Villanyautósok