PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Ahogy arról még decemberben beszámoltunk, Veszprémben karácsony előtt lekapcsolta a városvezetés a környék egyetlen villámtöltőjét, amivel elvágták az elektromos autóval közlekedő nyugat-dunántúliakat az ország középső és keleti részétől. Különösen a CCS rendszerrel villámtölthető BMW és Volkswagen típust használók számára jelentett ez komoly problémát, hiszen ilyen töltési lehetőség 100 km-es körzetben sehol sincs. Mint utólag kiderült, a kényszerű leállás mögött nem rosszindulat vagy bürokratikus nehézségek, hanem teljesítményhiány állt. A töltő ugyanis ugyanarra az elektromos hálózatra került, ami a szomszédos aluljáró síkosságmentesítését végző járdafűtést is szolgálja. Ez viszont nem bírta el mindkét fogyasztót egyszerre, így nyert a józan ész: csúszásmentes lépcsők és rámpák elsőbbséget kaptak az elektromos autók villámtöltésével szemben. (fotó: Gáber István) Ez a teljesítményhiány persze csak nekünk kívülállóknak volt újdonság, a városüzemeltetés a töltő telepítése óta tudta, hogy télen a kettő szolgáltatás nem mehet egyszerre. Éppen ezért megrendelték az elektromos hálózat fenntartójától a teljesítménybővítést, ami azonban nem készült el a tél beálltáig. A mai jó hír, hogy a teljesítmény és a szükséges alkatrészek azóta, ha csúszásokkal is, de megérkeztek, így mostantól a csúszásmentesített járdák mellett a villámtöltő is újra üzemszerűen használható. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!