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
auto
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

Fehéroroszország vezetői is ráébredtek, hogy az egész országot lefedő elektromos autó-töltőhálózat kiépítése nélkül hamarosan nem csupán az Európában utazó autósok fogják elkerülni a hazánknál kicsit több, mint kétszer nagyobb területű államot, hanem a kereskedelmi kapcsolatok, és így a gazdasági teljesítmény is könnyedén veszélybe kerülhet. Éppen ezért elrendelték a töltőinfrastruktúra bővítését, amely a tervek szerint 2024-re annyira kiterjedt lesz, hogy semmi akadály nem áll majd az elektromos áruszállítás elé. A Belta fehérorosz hírportál értesülései szerint a töltőállomások építéséért az ország legnagyobb benzinkút-hálózatát üzemeltető energetikai vállalat, a Belorusneft lesz felelős, mely jelenleg 18 elektromos autó-töltőállomást tart fent a villanyautósok számára, ám 2018 végére ezek száma eléri a 100 darabot. Ez annyit jelent a vállalat szerint, hogy bár 2024-ig folyamatosan fejlődni fog a hálózat, az autósok már 2019-ben minden probléma nélkül átszelhetik Fehéroroszországot a főbb autópályák mentén. A legelső 82 töltőállomás közül több mint 40 a fővárosban, Minszkben talál majd otthonra.


Andrei Kotik, a Belorusneft egyik igazgatója elárulta, hogy a vállalat már 2012-ben felfigyelt a villanyautó-töltésben rejlő lehetőségre, amikor az elektromos járművek még éppen csak kezdtek népszerűbbé válni: „A döntés, hogy ezt a területet is felfedezzük, teljesen logikus számunkra, hiszen a Belorusneftet egy energetikai vállalatként pozicionáljuk, ami a kőolaj kitermelésén és az olajipari szolgáltatásokon túl elektromosságot is termel. Ez az, amiért az elektromos közlekedés infrastruktúrájának kiépítése tökéletesen passzol hozzánk. Emellett, a hagyományos üzemanyagtöltő állomásaink kiterjedt hálózatával felhasználhatjuk a benzinkutakat, hogy új szolgáltatásként elektromos autó-töltést is felkínáljunk. A töltőállomások közel lesznek a bevásárlóközpontokhoz, üzleti centrumokhoz, kulturális-, és sportlétesítményekhez, hogy még egyszerűbb legyen a töltés az ügyfeleink számára.”

A töltőinfrastruktúra bővítésével párhuzamosan a fehérorosz elnökség további intézkedéseket is eszközöl majd az elektromos autók iránti kereslet növelése céljából.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás