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 A tegnapi nap igencsak eseménydúsra sikerült a téli tesztelésekre szakosodott lesifotósok számára, ugyanis több olyan elektromos meghajtású jármű is kameráik elé került, melyeket ez idáig nem sűrűn lehetett látni, de megjelenésük a közeljövőben esedékes. Az egyik ilyen a Peugeot 208, melyet a benzines és dízeles változat mellett hamarosan tisztán villanyosként is megvásárolhatunk, hivatalos debütálására pedig az idei Genfi Autószalonon kerül sor rengeteg másik villanyautó társaságában. Egyelőre nem tudni, hogy a véglegesített elektromos verzió dizájnja mennyiben fog eltérni a hagyományos testvéreiétől, de a tesztpéldányon semmi különbség nem látható. A fotósok csak a motorhang és a kipufogó hiányából tudták megállapítani, hogy a villanyhajtású járművet nézik éppen. A Peugeot 208 viszont a második modell lesz a DS 3 Crossback SUV után, mely a PSA Group hagyományos és elektromos autók alá is beilleszthető CMP moduláris platformját használja, ami lehetővé teszi a radikális változtatások nélküli gyártást a füstös verziókhoz képest. További részletekről a márciusi autószalon után tudunk beszámolni, de az Autocar információi szerint a 300 kilométer feletti hatótáv garantált. Forrás: Autocar Forrás: Autocar Forrás: Autocar A havas tájban feltűnő másik villanyautó a Volkswagen I.D. Crozz, legalábbis annak egy nagyon korai előfutára. Bizonyára mindenki könnyen észreveszi, hogy a képeken közel sem az látható, mint amit a Volkswagen ezen a néven koncepcióként bemutatott. Ennek egy nagyon egyszerű oka van: az I.D. Crozz nagyjából a Tiguan formáját és dimenzióit hivatott örökölni, azzal a különbséggel, hogy a villanyautó alá a MEB padlólemez kerül. Így a mérnököknek mindössze annyit kellett tenniük, hogy ráfaragják a Tiguan vázát a MEB-re (láthatóak is az autón végzett módosítások a képeken), és már indulhatott is az elektromos hajtáslánc fagyos tesztelése. Az I.D. Crozz az első crossover tagja lesz az I.D. családnak, és a tervek szerint 2020-ban kerül sorozatgyártásba. Forrás: InsideEVs Forrás: InsideEVs Forrás: InsideEVs Forrás: InsideEVs Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!