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 Összesen 35 000 napelempanel fogja beborítani az Audi Hungaria két logisztikai központjának tetejét Győrben, ami a maga 160 000 négyzetméteres területével egész Európa legnagyobb tetőre szerelt naperőműve lesz. A német autógyártó és az E.ON közös projektjének idén augusztusban kezdődő munkálatai egy 12 MW-os zöldenergia-termelő rendszerrel zárulnak, mely a tervek szerint 2020 januárjában hozzá is lát a napsütés elektromos árammá való átalakításához. A két síktetős épületen elhelyezett napelemek évente több mint 9,5 GWh, azaz körülbelül 5000 átlagos háztartás éves energiaszükségletével egyenlő elektromosságot fognak generálni, ami mintegy 6000 tonnányi szén-dioxid kibocsátásától menti meg a légkörünket. A két, egyenként közel 80 000 négyzetméteres tetőfelülettel rendelkező épület, Forrás: Audi A rekord méretű napelempark csupán az egyik hozzávaló ahhoz a recepthez, amely alapján az Audi teljes mértékben CO2-semlegessé szeretné tenni gyárépületeinek működtetését – a győri létesítmény hőenergia-szükségletéről már most közel 70%-ban geotermikus energia gondoskodik, ezzel is csökkentve az autógyártáshoz kapcsolódó emissziókat. „Folyamatosan dolgozunk a magasabb szintű fenntarthatóság elérésén a teljes értékláncunkban. 2030-ra azt akarjuk, hogy valamennyi gyártelepünk klímasemlegesen működjön. A megújuló energiaforrások használata egy fontos eszköz ennek eléréséhez” – magyarázta Peter Kössler, az Audi gyártásért és logisztikáért felelős igazgatótanácsának tagja. A prémium autógyártó mindemellett a legkorszerűbb technológiákkal igyekszik mérsékelni a vízhasználatot és a légszennyezést, miközben egyre nagyobb figyelmet kap az erőforrások újrahasznosítása is. Az E.ON közleménye szerint mára az Audi Hungaria által megtermelt hulladék 99,5 százalékát újrahasznosítják. Mindez természetesen nem csupán a kisebb mértékű környezetterhelést szolgálja, hanem a gyártási és egyéb járulékos költségek csökkentését is. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!