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 Tegnap délután egy órától elindult a Volkswagen ID, vagyis a német autóipari óriás első tisztán elektromos autójának előrendelése. Ezzel egy időben mutatták be az ID.3 1ST nevű változatot, néhány specifikációval együtt. A több mint egy órás sajtótájékoztatón a VW egyik első embere, az értékesítésért felelős igazgató Jürgen Stackmann beszélt a modellcsalád leleplezett és előrendelhető tagjáról. Jürgen Stackmann elmondta, hogy a VW elköteleződött az elektromos hajtás mellett és ennek nem kevés köze van a klímaváltozás elleni harchoz. 2023-ig 9 milliárd Eurót kívánnak befektetni az elektromos autók fejlesztésébe. Azt jósolja, hogy addigra 10 millió elektromos autó lesz a világon ezért a VW 20 modellt kíván a piacra dobni. A MEB platform megnyitásával pedig a többi gyártónak is lehetőséget adnak az olcsó elektromos technológia eléréséhez. A megfelelő töltőhálózat kialakításáért a VW összefogott más gyártókkal az IONITY projektben, és 2020-ra 400 töltőállomással azt kívánják elérni, hogy 120 km-enként lehessen tölteni a villanyautókat. Az ambiciózusabb tervek között szerepel, hogy 2025-re 3200 töltőállomás üzemeljen. Az ID logóval ellátott kocsik egy éven belül, 2020-ban fognak kigurulni a gyárkapukon. Az első modell az ID.3 egy kompakt, Golf kategóriájú, közepes hatótávolságú villanyautó, aminek a neve arra utal, hogy a VW harmadik olyan modellje lesz, ami gyökeresen megváltoztatja az elképzelésünket az autózásról. Az ID.3 most rendelhető változata az ID.3 1ST nevet viseli, főbb paraméterei az 58 kWh-s, tehát megfelelően nagy akkumulátorpakk, amivel szorosan összefügg a WLTP szerint 420 megtehető kilométer. A legjobban várt információ, pedig a kocsi ára, ami 40.000 EUR lesz Stackmann úr elmondása szerint. Az ID.3 belsejében olyan extrák is helyt fognak kapni mint a kiterjesztett valóságon alapuló head up display. A gyártást a 2019-es év végén kezdik és évente több mint 100.000 db készülhet belőle, de a limitált első szériából nem gyártanak 30.000 db-nál többet. A leleplezett autó festése továbbra is rejtegeti a vonalakat. A csíkos álca alatt egy lapos Golf méretű egyterűhöz, vagy egy emelet ferde hátúhoz hasonló forma lapult. A teljes leleplezésre az őszi Frakfkurti autószalonon kerül majd sor, de a gyári fotók azért sokat megmutatnak a VW világmegváltó modelljéből. A sajtótájékoztatón jelen lévő újságírók kérdéseire válaszolva Stackmann elmondta, hogy a közepes akkupakk tömege körülbelül 700 kg-ot fog nyomni és a gyártása közben a vállalat folyamatainak átstrukturálása miatt alig keletkezik majd a CO2. Azt is elmondta, hogy a gyártási mennyiség biztosításához szükségük lesz saját akkumulátorgyárakra is. Egy merész kérdező még a cég zsebébe is beletúrt egy picit, ugyanis az autókon realizált profitról kérdezte a színpadon álló vezetőt. Természetesen számokat nem hallhattunk, de Stackmann úr megnyugtatott mindenkit, hogy egy profitorientált vállalkozásban semmiképp nem kívánnak bukni az üzleten. Ha a látottak alapján valakinek kedve támad előrendelni a jövő Vokswagenét, akkor ezen a linken megteheti. 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 Magyar PéterVillamosmérnökként szakmai csodálattal tekintek minden elektromos járműre, ugyanakkor azt látom, hogy sok az ismerethiányból adódó ellenérzés irántuk. Írásaimmal ezen szeretnék pozitív irányban változtatni! Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!