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
auto

Elindult az első Volkswagen ID. előrendelése

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

Tegnap délután egy órától elindult a Volkswagen ID, vagyis a német autóipari óriás első tisztán elektromos autójának előrendelése. Ezzel egy időben mutatták be az ID.3 1ST nevű változatot, néhány specifikációval együtt. A több mint egy órás sajtótájékoztatón a VW egyik első embere, az értékesítésért felelős igazgató Jürgen Stackmann beszélt a modellcsalád leleplezett és előrendelhető tagjáról.

Jürgen Stackmann elmondta, hogy a VW elköteleződött az elektromos hajtás mellett és ennek nem kevés köze van a klímaváltozás elleni harchoz. 2023-ig 9 milliárd Eurót kívánnak befektetni az elektromos autók fejlesztésébe. Azt jósolja, hogy addigra 10 millió elektromos autó lesz a világon ezért a VW 20 modellt kíván a piacra dobni. A MEB platform megnyitásával pedig a többi gyártónak is lehetőséget adnak az olcsó elektromos technológia eléréséhez.

A megfelelő töltőhálózat kialakításáért a VW összefogott más gyártókkal az IONITY projektben, és 2020-ra 400 töltőállomással azt kívánják elérni, hogy 120 km-enként lehessen tölteni a villanyautókat. Az ambiciózusabb tervek között szerepel, hogy 2025-re 3200 töltőállomás üzemeljen.

Az ID logóval ellátott kocsik egy éven belül, 2020-ban fognak kigurulni a gyárkapukon. Az első modell az ID.3 egy kompakt, Golf kategóriájú, közepes hatótávolságú villanyautó, aminek a neve arra utal, hogy a VW harmadik olyan modellje lesz, ami gyökeresen megváltoztatja az elképzelésünket az autózásról.

Az ID.3 most rendelhető változata az ID.3 1ST nevet viseli, főbb paraméterei az 58 kWh-s, tehát megfelelően nagy akkumulátorpakk, amivel szorosan összefügg a WLTP szerint 420 megtehető kilométer. A legjobban várt információ, pedig a kocsi ára, ami 40.000 EUR lesz Stackmann úr elmondása szerint. Az ID.3 belsejében olyan extrák is helyt fognak kapni mint a kiterjesztett valóságon alapuló head up display. A gyártást a 2019-es év végén kezdik és évente több mint 100.000 db készülhet belőle, de a limitált első szériából nem gyártanak 30.000 db-nál többet.

A leleplezett autó festése továbbra is rejtegeti a vonalakat. A csíkos álca alatt egy lapos Golf méretű egyterűhöz, vagy egy emelet ferde hátúhoz hasonló forma lapult.

A teljes leleplezésre az őszi Frakfkurti autószalonon kerül majd sor, de a gyári fotók azért sokat megmutatnak a VW világmegváltó modelljéből.

A sajtótájékoztatón jelen lévő újságírók kérdéseire válaszolva Stackmann elmondta, hogy a közepes akkupakk tömege körülbelül 700 kg-ot fog nyomni és a gyártása közben a vállalat folyamatainak átstrukturálása miatt alig keletkezik majd a CO2. Azt is elmondta, hogy a gyártási mennyiség biztosításához szükségük lesz saját akkumulátorgyárakra is. Egy merész kérdező még a cég zsebébe is beletúrt egy picit, ugyanis az autókon realizált profitról kérdezte a színpadon álló vezetőt. Természetesen számokat nem hallhattunk, de Stackmann úr megnyugtatott mindenkit, hogy egy profitorientált vállalkozásban semmiképp nem kívánnak bukni az üzleten.

Ha a látottak alapján valakinek kedve támad előrendelni a jövő Vokswagenét, akkor ezen a linken megteheti.

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

Magyar Péter

Villamosmérnökként szakmai csodálattal tekintek minden elektromos járműre, ugyanakkor azt látom, hogy sok az ismerethiányból adódó ellenérzés irántuk. Írásaimmal ezen szeretnék pozitív irányban változtatni!