Visszafejlődik az Autopilot

Az Electrek információi szerint a Tesla arra kényszerül, hogy visszafejlessze az Autopilot néhány funkcióját az európai szabályozások miatt.

Tavaly az Európai Unió felülvizsgálta az ENSZ-EGB R79-es rendeletét a vezetéstámogató rendszerek felügyeletéről.

A Model S és Model X típusok a szoftverfrissítés 2019.16.1 verziójában veszítik el az EU előírások által túlságosan veszélyesnek tartott funkciókat.

A konkrét változások a következők:

  • Az új helyi előírásoknak megfelelően beállították, hogy a kormánykerék mennyire fordulhat el, amikor az automatikus kormányzás (Autosteer) aktív. Ez csökkenti az Autosteer képességeit, a rendszer nem hajthat végre nagyobb irányváltásokat.
  • Ezen kívül az automatikus sávváltás előtt az irányjelzőt be kell kapcsolni (felfelé vagy lefelé elmozdítva), majd az irányjelzés után a sávváltást 5 másodpercen belül meg kell kezdeni.

 

Az ENSZ/EGB R79 előírás korlátozza az önvezető autók oldalirányú gyorsulását
Az ENSZ/EGB R79 rendelet előírja az önvezető autók számára sávváltáskor az irányjelző vezető általi működtetését
Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.