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
auto
2024. 04. 19. péntek

Kamerát kap a Honda E

elektromos autó

Az Electrek beszámolója szerint az új elektromos Honda kisautó, amelyre Nagy-Britanniában már előrendeléseket is vesznek fel, már az alapmodell esetén is megkapja a koncepció autón látott oldalsó kamerarendszert a hagyományos tükrök helyett. A kamerákhoz tartozó képernyők a műszerfal két szélén helyezkednek el. A kamerák házát úgy alakították ki, hogy az védje az esőcseppektől és a szennyeződésektől az optikát, és a frontlencsére vízlepergető bevonat is került. A kamerák egyaránt rendelkeznek normál és széles látószögű üzemmóddal, valamint rossz időjárás esetén és éjszaka is megfelelő képminőséget ígérnek. Komoly tesztelésnek vetették alá a rendszert, hogy a járművezetők biztosan ne tapasztalhassanak párásodás miatt képminőségi problémákat esőben és havazás esetén sem. A kamerák lehetővé teszik a hagyományos tükröknél tapasztalható holttér kiküszöbölését, amiben a Honda már komoly tapasztalatokkal rendelkezik, ugyanis a visszapillantó tükrök mellett néhány esetben már korábban is alkalmaztak holttér-csökkentő megoldásként kamerát.

A kamerák a hagyományos tükrökkel szemben 90 %-kal kisebb támadási felületet jelentenek a szélnek, ami az autó fogyasztását tekintve 3,8 százalékos javulással kecsegtet, ami természetesen a hatótávban is megjelenik majd. A hatótáv és az autó hatékonyságának növelésén kívül a kamerarendszer komoly előnye a menet közbeni szélzaj csökkentése, így komfortosabb is lesz a kis Hondában utazni.

Sajnos az nem derül ki, hogy a 3,8% hatótáv növekedés milyen sebességtartományban érhető el. Mivel a hasonló kis autókat elsősorban városi autónak vásárolják, ha ennek megfelelően már városi tempónál is ennyit számít a kamerák alkalmazása, akkor nagyobb sebességnél akár komoly előnyt jelenthet a kamerarendszer alkalmazása. Az Audi e-tron opcionálisan kínál hasonló megoldást, hogy ott mennyit jelent a gyakorlati hatótávban, arra az Autópályás hatótávteszt című cikkünkben olvashattok adatokat.

Vajon a többi gyártó mikor követi az Audit és a Hondát, mikor kerül le minden autóról a hatalmas szélfogó, a fogyasztásnövelő és zajkeltő külső tükör?

 

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.