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 Az Electrek beszámolója szerint az új elektromos Honda kisautó, amelyre Nagy-Britanniában már előrendeléseket is vesznek fel, már az alapmodell esetén is megkapja a koncepció autón látott oldalsó kamerarendszert a hagyományos tükrök helyett. A kamerákhoz tartozó képernyők a műszerfal két szélén helyezkednek el. A kamerák házát úgy alakították ki, hogy az védje az esőcseppektől és a szennyeződésektől az optikát, és a frontlencsére vízlepergető bevonat is került. A kamerák egyaránt rendelkeznek normál és széles látószögű üzemmóddal, valamint rossz időjárás esetén és éjszaka is megfelelő képminőséget ígérnek. Komoly tesztelésnek vetették alá a rendszert, hogy a járművezetők biztosan ne tapasztalhassanak párásodás miatt képminőségi problémákat esőben és havazás esetén sem. A kamerák lehetővé teszik a hagyományos tükröknél tapasztalható holttér kiküszöbölését, amiben a Honda már komoly tapasztalatokkal rendelkezik, ugyanis a visszapillantó tükrök mellett néhány esetben már korábban is alkalmaztak holttér-csökkentő megoldásként kamerát. A kamerák a hagyományos tükrökkel szemben 90 %-kal kisebb támadási felületet jelentenek a szélnek, ami az autó fogyasztását tekintve 3,8 százalékos javulással kecsegtet, ami természetesen a hatótávban is megjelenik majd. A hatótáv és az autó hatékonyságának növelésén kívül a kamerarendszer komoly előnye a menet közbeni szélzaj csökkentése, így komfortosabb is lesz a kis Hondában utazni. Hagyományos visszapillantó tükör helyett kamerát kap a Honda E (Fotó: Honda) Látványosan kisebb támadási felületet jelent a szélnek, egy külső tükörhöz képest (Fotó: Honda) Sajnos az nem derül ki, hogy a 3,8% hatótáv növekedés milyen sebességtartományban érhető el. Mivel a hasonló kis autókat elsősorban városi autónak vásárolják, ha ennek megfelelően már városi tempónál is ennyit számít a kamerák alkalmazása, akkor nagyobb sebességnél akár komoly előnyt jelenthet a kamerarendszer alkalmazása. Az Audi e-tron opcionálisan kínál hasonló megoldást, hogy ott mennyit jelent a gyakorlati hatótávban, arra az Autópályás hatótávteszt című cikkünkben olvashattok adatokat. Vajon a többi gyártó mikor követi az Audit és a Hondát, mikor kerül le minden autóról a hatalmas szélfogó, a fogyasztásnövelő és zajkeltő külső tükör? Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!