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
auto

Hivatalosan rendelhető Magyarországról minden Tesla

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

Már többször írtunk róla, hogy Kelet Európába tart a Tesla és legutóbb arról is beszámoltunk, hogy Varsó és Prága mellett hamarosan Budapesten is megnyílik a hivatalos szerviz. Elon Musk legutóbb 2020 elejére ígérte a kelet európai terjeszkedést.

Most egy lépéssel megint közelebb kerültünk a hazai Tesla képviselethez, mivel pénteken elérhetővé vált az autók rendelési aloldalán a magyar zászló.

Első lépés

Azért túlzottan lelkesedni nem kell, ugyanis a komplett magyar aloldal nem jelent még meg, így egy picit trükkös rátalálnunk az új rendelési lehetőségre. Igazából én is csak azért vettem észre, mert a Tesla hivatalos Twitter fiókja kirakott pár órája egy vicceskedő üzenetet, miszerint:

Azaz, a tegnapi napon (2019. 08. 23., péntek) rendelhetővé vált a Model 3 Lengyelországban, Magyarországon, Romániában és Szlovéniában is. Sőt, a Model S és X is elérhető már ezekben az országokban.

Ha ellátogatunk a Tesla hivatalos weboldalára, akkor még mindig csak „Other Europe” van a kelet európai országok zászlói helyett. Ha azonban kiválasztjuk valamelyik jelenleg is gyártott autó rendelési oldalát („order now” a képernyő közepén), akkor többek között hazánk is feltűnik a választható opciók között.

Lesz ez még jobb is

Jelenleg tehát nincsen teljes magyar aloldal és a rendelés is angol nyelven történik, de már látjuk a hivatalos magyar árakat, igaz, nettó euróban. A magyar szöveg és a forintos, áfás ár valószínűleg a hivatalos hazai cégalapítás után következik.

A legolcsóbb Model 3 nettó 39,500 eurónál indul, amire a szokásos 880 eurós szállítási és dokumentációs költség rakódik. Legutóbb márciusban az európai start környékén a holland nettó árak alapján becsültünk magyar induló árat és akkor – az említett 880 eurós költségekkel – 36,915 eurót saccoltunk a Standard Range Plus belépő modellnek. Azóta azonban a Tesla beépítette az alap Autopilot költségét minden modelljének árába, így már érthető az eltérés és jó látni, hogy semmi extra felárat nem rótta ki ránk.

Bár a hivatalos weboldal továbbra is Service Centert jelez Budapestre, nehéz elképzelni, hogy a magyar leányvállalat bejegyzésénél ne regisztrálnák be a gépjármű értékesítést is mint tevékenységet ezzel megfosztva hazai ügyfeleiket a 1,5 milliós állami támogatás lehetőségétől.  Erre még nem volt példa más országban.

Ugyan így elképzelhetetlen, hogy a világbajnok magyar áfával és a rendkívül goromba mostani 328-as MNB euró árfolyammal számolva 20,4 millió forint legyen a nagyobbik aksis Long Range All Wheel Drive itthoni ára, ezzel ismét lemaradva az állami támogatásról a 20 milliós limit miatt. A Tesla minden országban megoldja, hogy legtöbb modellje beférjen a támogatási szabályok közé. Itthon is ez várható.

Erre enged következtetni az is, hogy kiszállítási dátumnak minden autó esetében „2020 eleje” kerül megjelölésre, tehát valószínűleg a Tesla meg fogja várni a hazai értékesítéssel a magyar képviselet megnyitását és a támogatás élebe lépését.

Az alábbi táblázatban a most ismert eurós összegek és az aktuális árfolyam alapján számoltuk ki a várható hazai árakat.

*Az LR AWD modell esetén várhatóan az ár majd az állami támogatási rendszerre tekintettel kerül megállapításra.

Az extrák listáját böngészve, a különböző fényezések felára 270 és 750 ezer forint között mozog, a 19 colos kerék 540 ezerbe, a fekete-fehér belső 370 ezerbe, a Full Self  Driving opció pedig 2,2 millió forintba kerül. De rendelhetünk (arany árban) téli gumit és vonóhorgot is.

Nem csak a 2 éveseké a világ

De nem csak a Model 3, a Model S és X is megjelent a hazai kínálatban – íme az árak. Természetesen ezeknek az autóknak esélyük sincs a támogatásra, de valószínűleg aki ebben a kategóriában válogat, tisztában van ezzel. Itt is vannak extra felszereltségek, de csak egy érdekeset emelnék ki: a Model X 6 személyes verziója 2,4 millió forint, a 7 személyes 1,3 milliós felárért rendelhető. ez egyébként nem elírás, a 6 személyes valóban drágább, itt ugyanis,a középső sor speciális, külön motorokon mozgatható fotelt kap, míg a 7 személyesben a középső sor egy jóval egyszerűbb megoldás.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás