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 Elon Musk már többször beszélt róla, hogy hamarosan saját biztosítási termékkel lépnek piacra, mivel megelégelték, hogy a nagy amerikai biztosítók nemcsak, hogy túl sokat kérnek a Tesla tulajdonosoktól, de tarifáikban nem veszik figyelembe az Autopilot, illetve a széria felszereltség biztonsági funkciók kedvező baleseti statisztikáit. Most elérkezett a pillanat – de egyenlőre még csak Kaliforniában. Jelenetős spórolás A Tesla mint sokszor, most is egy a weboldalán közzétett blog bejegyzésben jelentette be az új szolgáltatás indulását és eszerint 20-30%-os spórolásra számíthatnak az ügyfelek. Forrás: Tesla Mint az Electrek emlékeztet rá, a vállalat már korábban is kínált biztosítást autói mellé pár kisebb piacon, mint Hong Kongban vagy Ausztráliában, tavaly pedig felvették Alex Tsetsenekost, aki korábban a biztosítási óriás Liberty Mutual berkein belül volt vezető pozícióban. A cél egyértelműen a saját termék kidolgozása volt.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 A szolgáltatás most elsőként Kaliforniában indul, de később a többi amerikai államban és várhatóan külföldön is bevezethetik. Az Electrek egyik alkalmazottja már privátban meg is kapta az ajánlatát – ő az eddigi havi 180 dolláros díj helyett 150 dollárt kell csak fizessen a Teslának, ha aláírja a szerződést. Ez valóban 20%-os árcsökkenés és évi 240 dolláros, spórolás lehet. Itthon is elférne A Tesla Casco helyzet azonban nem csak Amerikában rossz – itthon egyenesen tragikus. Nyilván ez elsősorban annak tudható be, hogy a Tesla (még) nincsen jelen hivatalosan Magyarországon, így a külföldi javítás költségei jóval magasabbak az itthon megszokottaknál. Remélhetőleg már a jövő év elejére ígért budapesti szerviz indulása is sokat javít a helyzeten, mivel jelenleg a gyér választék és a brutális ár majdhogynem a legnagyobb akadály az autó hazai vásárlói előtt. Próbaképp az egyik legnagyobb magyar online Casco kalkulátort hívtuk segítségül ahol a saját adataimmal előbb egy 3-as BMW, majd egy 3-as Tesla biztosítására kértem ajánlatot. A főbb paraméterek a következőek voltak: budapesti 40 éves férfi, B6-os KGFB kategóriában, jelenleg Casco nélkül, évi 15-20 ezer kilométeres futást feltételezve (a magyar átlag 16 ezer km), egyedüli potenciális sofőrként vásárol egy vadi új autót, itthoni null kilométeres forgalomba helyezéssel. Soha nem okozott kárt és az autón 50%-os finanszírozás van. A kocsik felszereltségéhez kiválasztottam az összes gyári védelmi berendezést (indításgátló, riasztó, lopásgátló és GPS nyomkövetés) és a standard gyári, felár nélküli extrákat (metál fény, légkondi, parkoló asszisztens, LED lámpa stb. semmi extra, csak ami elvárható a kategóriában). Az önrészt 10% de minimum 200 ezer forintra, a díjfizetést pedig éves csoportos beszedésre állítottam. A kedvezményekből elfogadtam minden elektronikus ügyintézési bónuszt – minden más viszont már eléggé egyén függő, úgyhogy ezeket hagytam. Elsőként egy fiktív, automata váltós, hátsókerék meghajtású BMW 330i került terítékre – ez az autó teljesítményben 1 Kw-ra van a Model 3 SR+ alap verziójától – nagyjából 260 ló húzza mind a két kocsit. Mint az fent látszik, a legjobb ajánlata Bömösre a Groupamától jött. Az éves 185 ezer forint nem aprópénz, de kifizethető és az autó értékéhez képest (13 milliós induló ár) reális. A Model 3 SR+, állami támogatás esetén nagyjából 14,5 milliónál fog majd kezdődni jövőre, de aki megrendeli, készüljön rá, hogy az éves fizetésének jó részét biztosításra költi. Az egyedüli publikus ajánlat a Generalitól jött és potom 808 ezer forintról szólt egy egészen udvariatlan 659 ezer forintos önrésszel. Őszintén reméljük, hogy amint hivatalosan is itt a Tesla, ezek a számok jelentősen javulnak, a cég pedig megállapodik majd valamelyik piaci szereplővel egy kedvezményes, akár a hitellel, lízinggel kombinált díjszabásban. Addig is, ha van olvasóink között Model 3 tulajdonos, kíváncsiak lennék, milyen Casco ajánlatokat kapott a hazai biztosítóktól. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!