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
auto

Negyedével olcsóbb a kis akkus e-Tron

elektromos autó

Az Audi szerette volna kedvezőbb áron is kínálni a teljesen elektromos e-tron modellt, ezért készítettek egy kisebb akkumulátorral ellátott, kisebb teljesítményű, lassabban tölthető változatot, melynek elnevezése Audi e-tron 50 (a már kapható változat neve Audi e-tron 55). Eddig nem tudtuk, hogy mennyivel lesz olcsóbb a kistestvér. Most azonban végre kiderült a norvég ár, ami alapján már sejthető a többi piacon várható árkülönbség is.

Az Audi e-tron 50 típusnál nem csak az akku kapacitása, de a töltési teljesítmény is kisebb lesz

A 95 kWh helyett csak 71 kWh kapacitású akkuval szerelt Audi e-tron 50 modell Launch Edition néven forgalmazott változata Norvégiában 499 000 NOK (49 940 euró), ami nagyjából 25%-kal alacsonyabb, mint az e-tron 55 662 900 koronás ára. Érdekes és véletlen egybeesés, hogy az autó ára gyakorlatilag azonos a Tesla Model 3 Performance 499 900 koronás árával. A véletlen hasonlóságot az is alátámasztja, hogy az árkülönbség aránya pontosan megegyezik az akkumulátor és a WLTP hatótáv eltérésével. A két Audi e-tron között 24 kWh, azaz épp 25% az akku kapacitás különbsége, WLTP mérés szerint a kisebb modell hatótávja 300 km, a nagyobb akkus változaté 408 km.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.