A 99%-ban az új ID. termékvonalról szóló Volkswagen standról természetesen a gyártó rekorddöntésekre épített villanyautója, az ID.R sem hiányozhatott. Bár rengeteg publicitást hozott az ID. márkanévnek, mégis kissé méltatlanul állt a stand szélén, egy fallal elválasztva a legfőbb látnivalóktól. Az autót a Volkswagen motorsport részlege eredetileg a legendás amerikai Pikes Peak International Hill Climb versenyre építette, ahol 2018-ban, első nekifutásra minden rekordot megdöntött. Az elektromos hajtás nem csak az eszméletlen kigyorsítás miatt volt előnyben, hanem a hegy teteje felé ritkuló levegő miatt is. Azok a körülmények ugyanis sokkal jobban megizzasztják a belsőégésű motorral szerelt autókat, hiszen a dugattyúkat hajtó minden robbanáshoz komoly mennyiségű oxigénre van szükségük. A rekorddöntés sikerült, az autót vezető Romain Dumas 7 perc 57,148 mp alatt ért fel a pálya tetejére, ami nem csak a korábbi elektromos autóval felállított rekordnál lett jobb, de az a korábbi csúcstartó Sébastien Loeb 8 perc 13,878 másodperces idejét is messze túlszárnyalta.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 Ezután az angliai Goodwood Festival of Speed következett, ami hivatalosan nem igazán verseny, inkább csak egy játék, de egy ilyen autóval az 1,8 km megtételéhez egy percre sincs szükség. A 20 km-es amerikai futamra épített, az akkuk miatt túlsúlyos autó persze nem tudta elhozni az abszolút legjobb időért járó trófeát, de minden eddigi villanyautónál gyorsabb volt, és 2018-ban egyáltalán nem volt legyőzője (a korábbi rekordot évekkel ezelőtt egy Forma 1-es autóval állították fel). A mérnökök persze vérszemet kaptak, és 2019-re a pályához igazították az autót, hogy az abszolút rekord is az ID.R-é legyen. Idén visszatértek, és a korábbi 41,6 mp-es rekordot is átadták a múltnak: az ID.R-nek mindössze 39,9 mp-re volt szüksége a pálya teljesítéséhez. A következő állomás a Nürburgring volt, ahol 6 perc 5,336 másodperces körrel megdöntötte az elektromos autók eddigi rekordját, de a Porsche 919 Hybrid Evo által felállított abszolút legjobb időtől (5 perc 19,55 másodperc) még jócskán elmaradt. Az ID.R legutóbbi attrakciója Kínában segített ismertebbé tenni a Volkswagen új elektromos márkáját azzal, hogy 7 perc 38,585 másodperc alatt felért a Tianmen hegység életveszélyes hegyi szerpentinén, ahol eddig ilyen jellegű időmérő még sosem zajlott. Frankfurtba a cég a Nürburgringen használt ruhában hozta el a rekorddöntő sportkocsit. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!