3 motoros következő generációs Model S megy csatába
Tegnap még csak tippeltünk, de most már biztos, hogy egy 3 motoros következő generációs Model S prototípus tesztelt a Tesla amikor megdöntötte a Laguna Seca pályacsúcsát – erről alább videó is tálalható. Az 1:36,555-ös köridő úgy néz ki még nem hivatalos rekord, mivel a cég privát, nem pedig auditált mérést végzett. Ennek ellenére nem rossz, hogy 1 másodpercet vertek a korábbi csúcsra.

Ennek talán még izgalmasabb, hogy Musk elárulta, a 7 személyes prototípus a következő generációs Plaid hajtásláncot használta, amit megkap majd a Model X és a Roadster is. Természetesen az elnevezés ismét egy Spaceballs referencia, hiszen a sci-fi paródiában a Plaid volt a Ludicrous utáni, legmagasabb sebességi fokozat.
Yes. To be clear, Plaid powertrain is about a year away from production & applies to S,X & Roadster, but not 3 or Y. Will cost more than our current offerings, but less than competitors.
— Elon Musk (@elonmusk) September 12, 2019
Az autó tehát 3 motoros és a hivatalos tweet szerint a karosszéria is frissült– a CarPix-Motor1 lesifotóin picit agresszívebbnek tűnik az S dizájnja mint amit eddig láttunk, de ez határozottan jól áll az autónak.

Jelenleg 2 ilyen prototípust hajtanak a Nürburgring közelében, hogy aztán jövő héten megkíséreljék a Taycan rekordjának megdöntését. Erre szeptember 18, 21, 25-én bérelte ki a pályát a Tesla néhány órára. Kereskedelmi forgalomba, természetesen felár ellenében, jövőre kerül az új verzió, és Musk azt is hozzátette, hogy a 3-as és az Y nem kapják meg ezt az opciót.

És akkor a videó Laugan Secából – a sofőr egy „mezei” Tesla alkalmazott – kíváncsiak vagyunk egy olyan profi mint Nico Rosberg mire jut a Nürburgringen.
*~ Some personal news ~*
We lapped Laguna Seca @WeatherTechRcwy in 1:36.555 during advanced R&D testing of our Model S Plaid powertrain and chassis prototype
(That’s a second faster than the record for a four-door sedan) pic.twitter.com/OriccK4KCZ
— Tesla (@Tesla) September 12, 2019