Az összes új villanyautó egy helyen! – Ez volt Frankfurt 2019

Idén először a Villanyautosok.hu stábja ellátogatott az egyik legnagyobb európai autószalonra, hogy villámgyorsan és első kézből számoljunk be olvasóinknak az összes zéró emissziós újdonságról. Szerény kereteinkhez képest brutális hírgyárat építettünk fel két napra – míg Tibor és Gábor a szalon épületeit járva fotóztak, jegyzeteltek, kérdezgettek, addig Zsolt itthon gyártotta a cikkeket a felhőbe töltött anyagokból. Nesze neked CNN!

De jó jó, értjük mi, azért ennek nagy része munkaidőben zajlott, így nem volt mindenkinek ideje követni a hírfolyamot nap közben, most meg tengersok cikket lát hirtelen az oldalon. Ebben igyekszünk most kicsit rendet tenni.

Az alábbiakban márkák szerinti ABC sorrendben megtalálható az összes írás, mindegyik villanyautós újdonság, sok remek fotó és a szalonon megszerzett információ. Így legalább én sem húztam ki magam teljesen ebből a nagyszabású akcióból.

Akkor kezdjük.

Audi

Az Audi úgy  döntött, hogy tervez Elon Musknak egy Marsjárót… na jó, csak majdnem, de kinézetre mindenképpen erre hajaz az AI:Trail, ami – mint neve is mutatja – önvezető is. De elhozták Frankfurtba a korábbi önvezető tanulmányokat is.

Az összes AI Audit megtaláljátok itt.

BMW

A bajor gyár a most is megvásárolható i3/i8 pároson kívül konkrét, a kereskedésekbe kerülő újdonságot nem hozott, de megmutatták az összes Vision tanulmányt és beszéltek az elektromos terveikről – amiben még mindig a hibridek játsszák a főszerepet.

Ezekről itt olvashatsz bővebben.

Emellett a BMW és a Toyota közösen dolgozik hidrogén meghajtású autókon is. Azt nem tudjuk, hogy minek, de csinálják, mi pedig beszámoltunk erről is itt.

Byton

Jobb ha elkezdjük ízlelgetni a kínai márka nevét, mert a BMW-től kiugró mérnökök által megálmodott luxus SUV elég döbbenetesen alacsony árral érkezhet majd Európába 2021 elején. Az M-byte gyártásra érett prototípusa hatalmas belső kijelzőjével hívja fel magára  a figyelmet, de számos más újítást is megőrzött a tanulmányból.

Minden fotó és eddig ismert részlet itt.

Honda

A Honda E még mindig úgy néz ki, mintha Wall-e tesója lenne a Pixar meséből. Az autó kifejezetten „cuki”, az első és hátsó lámpák pedig futurisztikusak mint egy sci-fiben. Árban is ennek megfelelően a Mini közönségét lőtték be. Különlegesség: végre valaki meglépte a nyilvánvaló következő lépcsőt és berakott egy HDMI csatlakozót amivel a most divatos hatalmas első képernyőkre videojelet is küldhetünk.

A Honda első villanyosáról minden részlet és sok fotó meg videó itt.

Hyundai

A koreai gyár standján megtaláltuk az egyszerűen csak 45 névre keresztelt tanulmányautót, amelynek neve a cég egy korai tanulmányának negyvenötödik évfordulójára utal. Volt ott egy irtó szexi villanyos versenyautó is Velsoter N néven és egy hidrogénes elektromos áram generátor, ami úgy néz ki, mintha a Star Trek The Next Generation egyik epizódjából csórták volna el a forgatás végeztével.

EZT OLVASTAD MÁR?  Így néz ki a Tesla Model 3 színes tárcsákkal

Itt a link minden Hyunadai újdonsághoz.

Ezen kívül Gábor talált egy gyári vonóhoroggal felszerelt Konát is, amit megmutattunk itt.

Ionity

A hipersebességű villámtöltőiről ismert hálózat elhozta Frankfurtba a legújabb generációs töltőit, de hogy mi ezekben az újdonság azt megtudhatjátok Zsolt írásából.

Az új Ionity töltőkről szóló anyagunk itt található.

Mercedes Benz

A Daimler standján minden a villanyautózásról szólt, hiszen a konszern a következő 20 évben mindent át akar állítani zéró emisszióra. Volt ott hibrid A és B osztály amik végre DC töltést is tudnak, tisztán villanyos EQC SUV és EQV kisbusz, az új elektromos S osztály víziója meg pár villany Smart is, illetve egy „F-cell” feliratú kocsi is. Utóbbi elnevezéssel mi is egyet tudunk érteni, bár azért ilyen trágárságot nem szoktunk meg Stuttgarttól.

Daimler jóságok a klikk mögött.

Külön írásunk a Vision EQS szuper limuzinról itt.

És bónusz körnek Zsolt külön cikke a Daimler önvezető technológiájáról itt.

Mini

Rakhattuk volna a BMW alá is ezt a linket, hiszen az új villanyos kisautó gyakorlatilag az i3 hajtásláncát kapta meg. Ettől csodákat ne várjunk, de a brit városi cirkáló nem is a racionális gondolkodás, vagy az ár/érték arány miatt volt népszerű a múltban sem. Drágán mért luxus-retro-divat verda ez a javából, de tuti népszerű lesz.

Képek, adatok, élménybeszámoló itt.

Opel

Ha Opel, akkor Corsa-e. Az ID3 mellett ez valószínűleg a legjobban várt újdonság idehaza, hiszen van rá remény, hogy a fapados verzióját (amiben még a töltőkábel is feláras!) itthon állami támogatással már 8 millió körül hazahozhatjuk. Kívül tényleg egészen sportosan vagány lett és nagyon jól áll neki a narancs szín a fekete tetővel. A srácok már ültek is benne és leírták mit tapasztaltak a belső tér és az anyaghasználat terén.

Erről itt találjátok a beszámolót.

Porsche

A Taycan széria verziója is szédületesen néz ki és bár már többször és részletesen írtunk az autóról, a stáb most élőben is megcsodálta, és kívül-belül fotózgatta nektek.

Erre kár is több szót vesztegetni, beszéljenek a képek itt.

Renault

A francia gyár a jövőre bemutatásra kerülő két újdonságáról beszélt, így elárultak némi részletet a villanyos Twingoról és a Kadjar méretű új elektromos városi terepjáróról.

A Renault anyag itt található.

Seat

A spanyol VW leány legizgalmasabb újdonsága az ID3 klón El Born volt. Nem gonoszságból hívjuk klónnak, a tanulmány oldalról kiköpött mása a német tesónak, belül pedig nagyjából csak a logó különbözik a két autó között. Azonban akinek túl konzervatív a VW orra és stílusa, annak biztosan tetszik majd a vörös spanyol kiadás.

Erről a cikk itt található.

EZT OLVASTAD MÁR?  Elektromos autó töltő Pécsen is

Škoda

Végre a VW család olcsóbb márkái is elkezdtek villanyosítani, így a Škoda elhozta első hibridjét amit a népszerű passatkiller Superbből alakítottak ki. Az 56 kilométeres hatótáv azért már városi használatra tényleg nem rossz és kevésbé forr majd fel a vére azoknak akik a 20 kilométer körüli villanyos hatótávú méregdrága luxuskocsikon bosszankodnak.

És elkészült a Citigo iV villanyos változata is, ami, ne szépítsünk, egy e-UP klón Škoda logóval. Igen, bocs, megint „klónozunk”, de hát tényleg az. Akárhogy is, a német kisautó remek kis villanygokart, városban nagyon élvezetes vezetni, csak az a bajunk vele, hogy túl drága. A Škoda verziója ebben biztosan javít majd és tuti népszerű is lesz.

A Škoda modelljeit itt mutatjuk be részletesen.

Wey

A másik kínai márka amit nem árt megjegyezni, az a Great Wall nevű konszern luxusmárkája a Wey. Futurisztikus de vállalható dizájn ami már ma is elférne az utcán, sok tech cucc és luxus található a prototípusokban, amiket már az önvezető jövőre terveztek. Persze azért elhoztak egy már kapható plugin hibridet is.

Képes beszámolónk itt.

VW

A német konszernnel talán a legjobb dolog ami történhetett, hogy Herbert Diess lett a vezér. Az úriember ugyanis a szakszervezetek sikítozása ellenére, minden belső csatát felvállalva rángatja át az egész csoportot az elektromos jövőbe és azon kevés autóipari vezetők közé tartozik, akiknek tényleg elhisszük, hogy komolyan gondolják a mielőbbi teljes átállást. Ami talán meglepő volt, hogy milyen sokat beszélt Diess a Tesláról és, hogy mennyire elegánsan nyilatkozott az amerikai konkurensről.

Ha a mai sok kép mellett egy cikk van csak amit végigolvasol, akkor ez legyen az.

Persze azért a nyilatkozatok mellett hoztak autót is, a sztár pedig nyilván az ID3 volt. Az autó pontos paramétereit elolvashatjátok Zsolt korábbi cikkében, de most Tibor lőtt vagy 3 tucat képet, beült a kocsiba, tapizta, nyomogatta, ízlelgette és  részletesen leírta mit tapasztalat. Szerintem itthon az elektromos Corsa mellett ez a másik legjobban várt autó és annyit fognak eladni belőle amennyit csak gyártani tudnak.

A részletes ID3 beszámolót itt találjátok.

Jutalomfalat

És bár nem villanyos, de azért elég tuti autókat tudunk mutatni arról a retro kiállítástól amibe Tibor botlott a csarnokok között.

Nézzétek meg itt.

Elektromos autót használsz?