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 Amikor a szeptemberben a Frankfurti Autószalonon bemutatták a 45 névre keresztelt jubileumi koncepcióautót, már akkor úgy tűnt, hogy komoly célja van vele a koreai gyártónak, hiszen a külseje sokkal inkább emberközeli, mint a futurisztikus koncepcióautók többségének. A Business Korea információi szerint a Hyundai Motors egy új elektromos jármű piaci bevezetését tervezi (amin NE projektnéven dolgoznak jelenleg is). Az NE érdekessége, hogy ez lesz az első olyan elektromos Hyundai modell, ami még a koreai bevezetés előtt jelenhet meg az európai piacon. A döntésnek valószínűleg az európai környezetvédelmi előírások fokozatos szigorodása lehet a hátterében. A Hyundai a 45 koncepcióautóban a STYLE SET FREE formanyelvet is bemutatta Az új kompakt crossover gyártása 2021 első negyedévében kezdődhet meg a koreai ulsani üzemben. Az NE a Frankfurtban bemutatott 45 koncepcióautón alapul majd, amely a Hyundai legelső koncepcióautójának, a Pony Coupe újraértelmezése. Az autóból évente 70 000 példányt terveznek gyártani, arról azonban egyelőre nincs információ, hogy a gyártási kapacitást milyen arányban osztanák meg a helyi, az európai és az amerikai piac között.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 Idén júniusban mi is beszámoltunk arról, hogy a Hyundai Motors megkezdte az első SUV prototípus gyártását, amely már az Electric-Global Modular Platform (E-GMP) alapra épül, amit kizárólag elektromos járművek építéséhez terveztek. Ennek azért van különös jelentősége, mert a Hyundai legnépszerűbb elektromos modellje, a Kona, egy hagyományos belső égésű motorhoz tervezett platformra épül, így az elektromos Kona tervezésekor nem tudták még kihasználni az elektromos hajtás jóval kompaktabb méreteit, ami rövidebb orr részben, esetleg első csomagtérben, kisebb középkonzolban, tágasabb utas- (elsősorban a hátul ülőknek nagyobb lábteret kínálva) és csomagtérben jelenhet meg. Van akinek a Vissza a jövőbe filmek Delorean-je jut eszébe a 45-ről A júniusban nyilvánosságra került információk szerint a Hyundai 2019 decemberére szeretne elkészülni a prototípussal. A 2019 decemberi, valamint 2021 első negyedévi gyártás indítási dátumból kiindulva az új modell bemutatójára 2020 nyarán kerülhet sor. A tisztán elektromos Hyundai „NE” SUV várhatóan a Kona electrichez hasonló 450 km körüli hatótávra lehet képes, tehát körülbelül 64 kWh kapacitású akkut kaphat. A Hyundai a 45 koncepció autóban mutatta be a STYLE SET FREE elnevezésű formanyelvet is, amit Frankfurtban úgy jellemeztek, hogy a jövő autója sokkal inkább egy lakás nappalijához hasonlítható tágas, szellős és személyre szabható, élhető belső teret kínál majd, szemben a hagyományos autó szűkös belső kialakításával. Elképzelhető, hogy a személyre szabhatóság a Hyundai esetében is egy hatalmas, a műszerfalon végigfutó képernyőben jelenhet majd meg, amivel számos közelmúltban bemutatott elektromos autóban is találkozhattunk, például a Byton M-Byte, Honda e, Porsche Taycan. A Veloster karosszériába épített versenyautó szintén Frankfurtban mutatkozott be A Hyundai nemrég épp Magyarországon, a Hungaroringen kezdte meg a Veloster karosszériába épített középmotoros N-ETCR versenyautó tesztelését, elképzelhető, hogy a versenyautóban a gyakorlatban is kipróbálják az E-GMP platform néhány sajátosságát, például a 800 Voltos rendszert? A 800 Voltos nagyfeszültségű rendszerre utalhat a Hyundai csoport részesedés vásárlása az európai Ionity töltőhálózatban is, melynek célja 350 kW teljesítményű DC gyorstöltőkkel teleszórni Európa főútvonalait, hiszen a 800 V-os töltőrendszerrel az elektromos autók töltési ideje drasztikusan lecsökkenthető, a 350 kW töltési teljesítményt elérve mindössze 3 perc alatt visszatölthető 100 km hatótávolság, amihez a legtöbb mai autónak, többek között a Hyundai Kona electricnek is 15-20 percre van szüksége. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!