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 Minden jel arra utal, hogy a Volkswagen tényleg komolyan gondolja az elektromobilitásra való átállást. Legfrissebb sajtóközleményükben ezúttal azt jelentették be, hogy Drezdában is gyártják majd az ID.3 modellt. Alig két hete kezdődött meg az ID.3 sorozatgyártása Zwickauban, ahol jelenleg napi 30 darabos próbagyártás folyik, egy gyártósoron egy műszakban. 2020 tavasztól 3 műszakban dolgozik majd az első gyártósor napi 800 autót produkálva. A későbbiekben egy második sort is munkába állítanak, amivel napi 1500 darabra nő a zwickaui gyár kapacitása. A jelenlegi gyártósoron a VW ID.3 modellje mellett a Seat el-Born és az ID.4 (Crozz) gyártásának előkészítése, tesztelése is folyik. Az Audi MEB platformra épülő modelljének gyártása 2020 nyarán kezdődhet meg a második gyártósor beüzemelésével. Gläserne Manufaktur – a Volkswagen drezdai gyáregysége (fotó: VW – Oliver Killig) Drezdában a Volkswagen Phaeton gyártásának kifutásával felmerült némi aggodalom, ezt szüntette meg a friss bejelentés. Ezen a helyszínen az e-Golf gyártásával már megszerzett elektromos autó gyártási tapasztalatokat a jövő évtől az ID.3 gyártásban kamatoztathatják. Gunnar Killian, a Volkswagen AG humánerőforrás-igazgatósági tagja egy drezdai munkaértekezleten jelentette be, hogy a Gläserne Manufaktur a jövőben az elektromobilitás központjává válik, ahol innovatív technológiákat fejlesztenek ki és tesztelnek az ipari partnerekkel és az induló vállalkozásokkal együttműködésben. Gunnar Kilian hangsúlyozta: „Az a döntés, hogy az ID család Drezdába érkezik biztos alapot és pozitív jövőképet jelent majd a szászországi helyszín számára. Az alkalmazottak száma nem változik, miközben előrelépünk az elektromobilitás irányába. A gyáregységnek egyfajta kirakatszerepet szánunk, amellyel bemutathatjuk ügyfeleinknek az emobilitás és a digitalizáció irányába tett fontos lépéseket.” Lars Dittert, a drezdai Gläserne Manufaktur igazgatója így kommentálta a döntést: „Az ID.3 gyártásával egy jövő tekintő Volkswagen modell építését kezdjük meg, amely nagyon jó hír Drezda és Szászország számára.” Thomas Aehlig a drezdai gyár Üzemi Tanácsának elnöke hangsúlyozta: „Az ID.3 2020 őszén megkezdődő összeszerelése nagyon jó hír a csapat számára, mivel biztosítja az alkalmazottak számára a munkaerő igényt és a helyszín számára a pozitív jövőképet. Már a következő hetekben a csapat átfogó képzési programjára kell összpontosítanunk.” Az ID.3 sorozatgyártása Zwickauban már megkezdődött Jens Rothe, a Volkswagen szászországi Általános Üzemi Tanácsának elnöke elmondta: „A Phaeton gyártásának befejezését követő bizonytalanságnak vége. Az e-Golf ideiglenes összeszerelése azt jelenti, hogy a drezdai csapat rendkívül jól felkészült az e-mobilitás jövőjére, és készen áll az ID család gyártására. A telephely kapacitását hatékonyan kezelik és a munkahelyek biztonságban vannak.” Zwickau után Drezda lesz az ID.3 második németországi összeszerelő üzeme. A tervek szerint az első MEB platformra épülő járművek 2020 őszén hagyják majd el a drezdai szerelősort. A későbbiekben a gyár akár az ID család további modelljeinek összeszerelését is megkezdheti, amelyre szükség is lesz hiszen a Volkswagen csoport 2029-ig akár 75 teljesen elektromos típus és mintegy 60 hibrid jármű piaci bevezetését tervezi. A Volkswagen Csoport 2029-ig mintegy 26 millió elektromos járművet kíván értékesíteni, ezzel elősegítve az elektromos járművek áttörését. A csoport mintegy 33 milliárd eurót költ az e-mobilitásra. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!